Lidl satsar stort i Solna Centrum

Report this content

Nu är det klart att Lidl öppnar en ny butik i Solna Centrum med beräknad öppning under första kvartalet av 2019. Lidl är ett starkt komplement till Solna Centrums redan breda utbud inom dagligvaruhandeln.

Lidl är ett efterlängtat butikskomplement till Solna Centrums befintliga dagligvaruhandel. Lidl är en dagligvaruhandel med fördelaktiga priser och har sedan tidigare 172 butiker runt om i Sverige.

Vi är väldigt glada över att det nu är klart med ny butik i Solna Centrum. Solna och Stockholm är ur strategisk synpunkt mycket viktigt för oss och vi tror att vi på lång sikt kan dubbla dagens 40 butiker i regionen till över 80 butiker. säger Thomas Brattlöw, fastighetsdirektör Lidl Sverige.

Solna Centrum ligger i hjärtat av Solna och är lättillgängligt med såväl bil som med kollektiva färdmedel. Under det gångna året har bland annat Friskis&Svettis, Normal och The Flying Tiger öppnat i Solna Centrum och centrumchef Veronica Sjövik Sten ser fram emot Lidls etablering:

-       Lidl är ett utmärkt butikskomplement till den befintliga dagligvaruhandeln hos oss i Solna. Vi vet att våra besökare ofta genomför sina matinköp i Solna och det är därför extra roligt att kunna erbjuda ett utökat erbjudande, säger Veronica Sjövik Sten, Shopping Center Manager, Solna Centrum

För mer information, vänligen kontakta:

Veronica Sjövik Sten, Shopping Center Manager, Solna Centrum
Tel : +46 (0)76 525 57 41, E-mail : veronica.sjoviksten@unibail-rodamco.com

Anna Lignell, Communication Manager Nordic, Unibail-Rodamco
Tel : +46 (0)76 525 56 06, E-mail : anna.lignell@unibail-rodamco.com

Om Solna Centrum
Solna Centrum är ett köpcentrum beläget i hjärtat av Solna. Här finns ca 120 butiker, caféer och restauranger samt ett starkt livsmedelsutbud i form av Ica, Hemköp och Picard. Här finns även ett brett serviceutbud med bland annat tandläkare, vårdcentral, bibliotek, banker och servicekontor. Solna Centrum har öppet sju dagar i veckan och nås enkelt med tunnelbana, buss eller tvärbana såväl som med bil eller cykel. Ägare till Solna Centrum är fastighetsbolaget Unibail-Rodamco, www.unibail-rodamco.com.

För mer information se: www.solnacentrum.se.

Taggar: