SolTech Energy får sin första norska kund under SAPA avtalet

SolTech Energy har fått en order från Holvik Glas AS med planerad installation under kvartal 2 2018. Ordern gäller en fasad- och takinstallation i Oslo med produkten SolTech ST och har ett värde på cirka SEK 500 000. Holvik Glas är Norges största Wicona-producent. Wicona är precis som Sapa Building Systems nu är ett varumärke inom Hydrokoncernen sedan Hydros förvärv av Sapa i oktober 2017.

Hydro Building Systems landschef i Norge Dag Ove Pettersen i en kommentar:

-  Jag är mycket glad för att detta projekt blir realiserat. Vi presenterade SolTech ST för byggherren våren 2017 och han blev direkt mycket intresserad. Jag är säker på att vi kommer genomföra fler projekt med SolTech inom kort.

SolTech Energy´s VD Frederic Telander i en kommentar:

-  Att bygga upp en marknad med en helt ny produkt som våra helt byggnadsintegrerade solceller tar lång tid. Att få ett genombrott i Norge med likartade estetiska intressen och deras stabila ekonomi är viktigt. Hydro och SolTech har det nödvändiga tålamodet och resurserna för att vara långsiktiga. De order som nu börjar komma in är ett första tecken på att våra ansträngningar får genomslag i marknaden.

För mer information, vänligen kontakta: Frederic Telander, VD SolTech Energy Tel; 08-441 88 46. Mail: frederic.telander@soltechenergy.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som SolTech Energy Sweden AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s förordning nr 596/2014 om marknadsmissbruk. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 21 februari 2018 kl. 07:00 CET.

Om SolTech Energy
SolTech Energy utvecklar och säljer byggnadsintegrerade solenergiprodukter för alla former av fastigheter – kommersiella, offentliga och villor. Produkterna är en del av en fastighets yttre skal i form av ett tak, en vägg eller ett fönster med semitransparenta solceller för produktion av elektricitet som samtidigt stänger ute solvärme. SolTech Energy Sweden AB (publ), handlas på First North vid Nasdaq Stockholm under kortnamnet SOLT och har över 14,000 aktieägare. I koncernen ingår även det till 51 procent samägda bolagen ASAB i Sverige och ASRE i Kina. Vidare ingår även det helägda dotterbolaget Wasa Rör T Mickelsson AB. Bolagets Certified Adviser är         G & W Fondkommission. Mer info på:
www.soltechenergy.com