Ny generation UTM-brandväggar ger överlägsen säkerhet för små och stora företag

Report this content

SonicWALL TZ-serien ger marknadsledande säkerhet kombinerat med hög prestanda, enkel implementering och brett stöd för mobila plattformar

• TZ 105 och TZ 205 erbjuder en uppsättning säkerhetsfunktioner som ger nätverksskydd i storföretagsklass baserat på SonicWALLs patenterade Reassembly-Free Deep Packet Inspection®
  • En av få brandväggar på marknaden som möjliggör att kunna arbeta mobilt genom stöd för inbyggda klienter för SSL VPN- för Apple iOS®, Google® Android™, Windows, Mac OS och Linux-enheter

SonicWALL, ledande inom intelligenta säkerhetslösningar för nätverkssäkerhet och dataskydd, lanserar nu SonicWALL® TZ 105 och TZ 205, det senaste tillskottet av SonicWALL’s UTM-brandväggar för små och stora företag. De nya modellerna erbjuder ett omfattande skydd mot virus, trojaner, elak kod och attacker med hjälp av de olika säkerhetstjänsterna och med viss applikationskontroll.

Till skillnad från produkter på konsumentmarknaden som används av många mindre företag, ger TZ-serien högeffektivt skydd mot skadlig kod, intrångsskydd, innehålls-/URL-filtrering och funktioner för applikationskontroll. Produkterna erbjuder det bredaste och säkraste stödet för mobila plattformar för bärbara datorer, smarta telefoner och surfplattor. Det inbyggda stödet för SSL VPN-klienter för telefoner och surfplattor med Apple iOS® och Google® Android™.

“Den nya TZ-serien är en elegant kombination av vitala säkerhets- och mobilitetsfunktioner i en och samma lösning. Oavsett storlek på företag och organisation eller om man har flera lokala kontor på flera platser så får man det bästa av två världar med de nya modellerna - ett heltäckande skydd med storföretagsklass som ger hög säkerhet och främjar verksamheten istället för att begränsa den”, säger Jan Hindolff, Regional Sales Manager Nordic.

Den unika teknologin med SonicWALL Reassembly-Free Deep Packet Inspection-motorn gör att TZ-serien kan erbjuda full kontroll av datatrafiken som strömmar genom brandväggen utan ge fördröjningar i företagens nätverk. Skadlig kod, trojaner, spyware och virus är mer än besvärliga olägenheter. En framgångsrik attack kan skada företagets rykte, förstöra värdefulla data eller avbryta verksamheten i dagar.

Med de olika säkerhetsfunktionerna och applikationskontroll som finns att tillgå i nya TZ-serien kan IT-cheferna inte bara erbjuda säker åtkomst utan även främja effektiviteten i nätverket genom att aktivt optimera och styra bandbredds- och applikationsutnyttjandet på användare nivå eller på gruppnivå allt för kunna enkelt hantera bandbredden och säkerställa att de affärskritiska applikationerna får företräde framöver andra applikationer som inte har samma kritiska behov.

Med avancerade funktioner såsom IPSec och SSL VPN, stöd för flera internetoperatörer, last balansering, och inbyggt trådlöst 802.11n samt övriga tillval ger TZ-serien funktioner som säkerställer upptid och åtkomlighet när behovet är som störst. TZ-seriens funktioner för trådlöst nätverk, VPN och centraliserad administration möjliggör nätverksimplementeringar som måste uppfylla kraven för PCI-säkerhetsstandarderna.

Tack vare det effektiva grafiska användargränssnittet och de avancerade administrationsfunktionerna är brandväggarna i TZ-serien enkla att implementera och konfigurera genom installationsguider och ett kraftfullt webbgränssnitt.

Klicka här om du vill veta mer om de viktigaste funktionerna och fördelarna i SonicWALL TZ 105 och TZ 205.

Om du vill ha fler nyheter om dynamisk säkerhet och nästa generations nätverk, kan du följa SonicWALL på LinkedIn, Facebook, YouTube och Twitter

Om SonicWALL

SonicWALL utvecklar avancerade intelligenta nätverk- och datasäkerhetslösningar som anpassar sig till företags växande behov och nya typer av hot. SonicWALL:s produkter använder sin prisbelönta hårdvara, mjukvara och virtuella lösningar för att spåra och kontrollera applikationer, samt skydda nätverk från intrång och attacker med skadlig kod. SonicWALL:s lösningar används av små och stora företag världen över. För mer information se www.sonicwall.com

Taggar: