Sony Ericsson lanserar två nya Bluetooth-headset i Akono-serien och bordsställ med högtalare Sony Ericsson lanserar två nya Bluetooth-headset och ett bordsställ med högtalarfunktion. De nya Akono Headset HBH-660 och Akono Headset HBH-300 har fått förbättrad komfort, bekvämlighet och ljudkvalitet och kan användas med alla Bluetooth-telefoner. Bordsstället Desk Speaker Stand CSS-25 gör mobilen till en högtalar-telefon för t ex konferens-samtal, vilket gör den till ett idealiskt tillbehör för både affärsresenären och det trådlösa kontoret. De nya headseten i Sony Ericssons Akono-serie erbjuder nyttofunktioner som förenklar och gör handsfreeanvändningen komfortabel och lättillgänglig. Båda modellerna har låg vikt, läcker design och kan användas med alla Bluetoothtelefoner som har headset- och/eller handsfreefunktion. Akono Headset HBH-660 Akono Headset HBH-660 är utrustad med en display som visar uppringarens nummer eller namn. Genom knapptryck på sidan av örondelen kan användaren hantera samtalen utan att behöva röra sin mobiltelefon. HBH-660 har en taltid på upp till fem timmar och standbytid på upp till 150 timmar vilket är fullt tillräckligt för en hel arbetsdag. Med sin slanka form, exklusiva design och låga vikt är det lilla headsetet komfortabelt att bära och använda. Det finns på marknaden under fjärde kvartalet 2004. Akono Headset HBH-300 Den riktiga arbetshästen i Sony Ericssons serie av Bluetooth-baserade headset är Akono Headset HBH-300. Det ger bästa möjliga ljud, särskilt i bullriga miljöer. Det är formgivet med tanke på affärsfolkets behov och klarar enkelt en lång dags arbete med samtal på kontoret eller i bilen. Ljudkvaliteten är optimerad genom en utdragen mikrofonarm som placerar mikrofonen närmare användarens mun och ett brusreduceringssystem som minskar störande bakgrundljud. En taltid på upp till tio timmar och en standbytid på upp till 300 timmar innebär att headsetet räcker för flera dagars intensiv användning på en enda batteri-laddning. HBH-300 finns på marknaden under tredje kvartalet 2004. Desk Speaker Stand CSS-25 Bordsstället CSS-25 ger mobilen en handsfree-funktion med utmärkt ljudkvalitet, antingen via högtalare eller tyst samtal. CSS-25 har en inbyggd mikrofon/högtalare så att användaren hör samtalet klart och tydligt, vilket gör det lämpligt för mindre telefonmöten. För tysta samtal finns det två utgångar - en för Sony Ericsson Portable Handsfree och en för ett professionellt headset med 2,5 mm stickpropp. Vid riktigt mobila behov kan CSS-25 köras på telefonens batteri. Det kan enkelt tas med på affärsresor eller till möten som kräver en högtalartelefon. CSS-25 laddar också telefonens batteri och kan synkronisera telefonen med en persondator även då telefonen är i bruk. Det finns därför inte längre några behov av både en fast telefon och en mobil telefon - det lättanvända CSS-25 tillsammans med en Sony Ericsson mobiltelefon ger tillsammans alla nödvändiga funktioner. Det gör CSS-25 till det idealiska verktyget för verksamheter som siktar på ett trådlöst kontor. Desk Speaker Stand CSS-25 finns på marknaden under fjärde kvartalet 2004. Sony Ericsson Mobile Communications AB förser den globala kommunikations-marknaden med innovativa och funktionsrika mobiltelefoner, tillbehör, PC-kort och M2M-lösningar. Företaget, som grundades år 2001 som ett joint venture mellan Ericsson och Sony, har sitt huvudkontor i London och ca 5 000 anställda över hela världen. Forsknings- och utvecklingsenheter finns i Europa, Japan, Kina och Amerika. Mer information finns på www.sonyericsson.com Högupplöst bild finns att hämta på www.newsonline.se/sonyericsson För mer information kontakta: Jens Feilberg, Nordisk Marknadschef, Sony Ericsson Telefon: 0705 - 30 33 86, e-post: jens.feilberg@sonyericsson.com Jakob Rydén, Nordisk Produktmarknadschef, Sony Ericsson Telefon: 0703 - 47 63 32, e-post: jakob.ryden@sonyericsson.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/15/20040715BIT20220/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/15/20040715BIT20220/bild.html Bilder