Sony Ericsson P910i - flexibel smartphone för krävande användare

Sony Ericsson P910i - flexibel smartphone för krävande användare Sony Ericsson lanserar nu P910i, en smartphone som ger användaren en perfekt mobil kombination av telefon, handdator, kamera, e-postklient och webbläsare. P910i erbjuder flera olika sätt att använda de olika funktionerna - tangentbord, handskrift och T9 - så att användaren kan välja det mest lämpliga sättet för ändamålet. Trippelband GSM/GPRS ökar valfriheten ytterligare i ett av marknadens smartaste kommunikations-verk-tyg. P910i gör hanteringen av e-post och webbsurfning betydligt lättare tack vare de olika metoderna att mata in data. Ett nytt tumtangentbord på insidan av locket gör det lättare att skriva långa e-postbrev, en femvägs "Jog Dial" gör det lätt att navigera bland telefonens olika funktioner eller att surfa på nätet medan handskriften med det medföljande pennan direkt på den stora färgskärmen är lämplig för korta SMS-meddelanden, att göra noteringar, lägga till en ny kontakt i adressboken eller att boka in ett nytt möte. Att få kontakt med sin e-post och hantera meddelanden är enkelt, vilket gör att användaren får ut det mesta ur de olika e-posttjänster som P910i stöder. Den kan lika enkelt vara ansluten till ett säkert företagsnätverk eller för att enkelt ta emot privat e-post. Sony Ericsson samarbetar med en rad leverantörer av e-posttjänster, vilket gör P910i till den perfekta e-postplattformen. Förutom Smartner stöder den även IBM, Extended Systems, Visto, RIM Blackberry, Seven och IntelliSync. Nya funktioner som webbsurfning, e-post, handdator och en rad underhållningstjänster ställer högre krav än tidigare på telefonens användar-minne. Jämfört med den tidigare P900-modellen har Sony Ericsson därför utökat minnet från 16 MB till 64 MB och dessutom lagt till ett 32 MB Memory Stick Duo minneskort i paketet. P910i stöder upp till 1 GB Memory Stick Duo Pro, vilket ger i det närmaste ändlösa möjligheter att lagra och dela bilder, video, musik och affärsdata. P910i är baserad på Symbian OS v7.0, världens mest använda operativsystem för smarta telefoner och det framgångsrika UIQ användargränssnittet. Därigenom kan P910i erbjuda det bredaste urvalet applikationer av alla smarta telefoner som idag finns tillgängliga på marknaden. Tillsammans med P910i levereras full- eller provversioner av programvaror som Avantgo (offline-surfning), Media Viewer (direkt access till nyheter som till exempel Financial Times) och Promyzer (marknadsnoteringar i realtid och aktiehandel). HP Runestone gör att meddelanden, bilder, kalendrar och kontakter kan skrivas ut direkt på en HP-skrivare som är utrustad med Bluetooth. Wayfinder är ett program som gör P910i till en fullfjädrad bilnavigator när den ansluts till en Bluetooth GPS-mottagare. Som standard ingår Opera webbläsare, som ger bästa möjliga internetupplevelse helt anpassad till telefonens bildskärm. Nya applikationer för smarta telefoner är ett av de snabbast växande områdena bland systemutvecklare och P900 är den produkt för vilken det utvecklas flest nya applikationer. Det finns redan idag över 600 applikationer som är kompatibla med P800/P900/P910i, vilket gör att det är en etablerad plattform för nya program och applikationer. Användarna kan till och med köpa och ladda ner applikationer direkt till telefonen genom att använda telefonens egen "applikationsbutik". - Våra smarta telefoner kombinerar handdator- och telefonfunktioner utan att kompromissa med kvalitet, funktionalitet eller användarvänlighet. Lägg därtill det bredaste utbudet av tillgängliga applikationer och indatametoder, och man får ett verktyg som tillfredsställer det högst ställda kraven på mobil professiona-litet, säger Jan Wäreby, Corporate Executive Vice President på Sony Ericsson. Möjligheterna med P910i är närmast oändliga. Den har en inbyggd digital video- och stillbildskamera och en rad spel. Synkronisering kan göras med persondatorns kalender och adress-bok via USB, infraröd port, Bluetooth eller till och med trådlöst genom SyncML. Färgskärmen har 262 000 färger, vilket gör den väl lämpad för att titta på och redigera bilder. P910i levereras globalt under tredje kvartalet 2004 och finns med fem olika tangentbordsvarianter för olika språkgrupper: Qwerty, Qwertz, Azerty, ryska och grekiska. P910i Trippelband 900/1800/1900 MHz P910a Trippelband 850/1800/1900 MHz för Nord- och Latinamerika Sony Ericsson Mobile Communications AB förser den globala kommunikations-marknaden med innovativa och funktionsrika mobiltelefoner, tillbehör, PC-kort och M2M-lösningar. Företaget, som grundades år 2001 som ett joint venture mellan Ericsson och Sony, har sitt huvudkontor i London och ca 5 000 anställda över hela världen. Forsknings- och utvecklingsenheter finns i Europa, Japan, Kina och Amerika. Mer information finns på www.sonyericsson.com Högupplöst bild finns att hämta på www.newsonline.se/sonyericsson För mer information kontakta: Jens Feilberg, Nordisk Marknadschef, Sony Ericsson Telefon: 0705 - 30 33 86, e-post: jens.feilberg@sonyericsson.com Jakob Rydén, Nordisk Produktmarknadschef, Sony Ericsson Telefon: 0703 - 47 63 32, e-post: jakob.ryden@sonyericsson.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/15/20040715BIT20200/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/15/20040715BIT20200/bild.html Bilder