Exertis CapTech blir svensk distributör till Sony Professional

Sony Professional förbättrar sin distributionskanal och anlitar Exertis CapTech som svensk distributör. Sortimentet innehåller projektorer för B2B-marknaden och hemmabio, professionella displayer för konferensrum, publika installationer samt kameror för visuell kommunikation.

Exertis CapTech är en av de ledande distributörerna av IT-hårdvara, film och multimediaprodukter samt Sveriges största och starkast växande distributör av AV-produkter. Sony är övertygade om att Exertis CapTech genom sin expertis inom AV-området och bredd av kunder är den rätta distributören på den svenska marknaden.

– Exertis CapTech blir en viktig och värdefull partner för Sony Professional på den svenska marknaden, främst på grund av sin bredd. De har en fin tillväxt och fortsätter att ta marknadsandelar. Partnerskapet kommer hjälpa till att stärka vår position på marknaden genom att vi nu kan nå ut till fler slutkunder, säger Patrik Eklund Channel Account Manager på Sony Professional.

Exertis CapTech ser också fram emot det framtida samarbetet.

– Med Sony i sortimentet får vi inte bara en teknikleverantör med ett starkt varumärke utan även en möjlighet att erbjuda produkter som vi i dag saknar. Det gäller främst high end-hemmabioprojektorer där Sony är den ledande tillverkaren, men även produkter för B2B-marknaden som till exempel PTZ-kameror. Sony driver framgångsrikt utvecklingen på marknaden med nya produkter och lösningar inom både 4K och laserteknologi. Nu ska vi se till att få ut detta på den svenska marknaden, säger Fredrik Tidemar, Affärsområdeschef AV & Large Display på Exertis CapTech.

Patrik Eklund, Channel Account Manager Display, telefon, 46 703 48 38 39, e-post: patrik.eklund@eu.sony.com

Fredrik Tidemar, Exertis CapTech AB, telefon 46 700 52 22 21, E-mail: fredrik@exertis.se

Om Exertis CapTech AB
Exertis CapTech är en av Sveriges största distributörer av IT-hårdvara, film och multimedia-produkter samt Sveriges största distributör av AV & Large Display. Verksamheten är rikstäckande med huvudkontor i Göteborg och lokalkontor i Stockholm, Helsingborg och Umeå. Exertis CapTech har sitt huvudlager i Göteborg och försäljningen uppgår till ca 1,7 Mdr SEK. Sedan 2014 ingår bolaget i företagsgruppen Exertis som är en av Europas största distributörer inom teknologi och en del av DCC Group med en omsättning på 12 Mdr EUR.