IFA 2015: Sony lanserar tre nya hemmabioprojektorer

VPL-VW520ES

Stockholm, 2 september 2015: Sony lanserar tre nya hemmabioprojektorer under IFA 2015 – med äkta 4K och Full HD-upplösning i 3D. De nya projektorerna är fullpackade med den senaste tekniken för att göra hemmabion ännu verkligare och tillgänglig för en bredare publik. Projektorerna kommer att finnas tillgängliga i både svart och vitt för att passa flera olika hemmamiljöer.

De nya projektorerna består av VPL-VW520ES och VPL-VW320ES som levererar äkta 4K-upplösning och en ny lampa med över 6 000 timmars livslängd, hög ljusstyrka och hög kontrast.  Projektorerna efterträder de omåttligt populära enheterna VPL-VW500ES och VPL-VW300ES.

För första gången någonsin inom hemmabioprojicering kan Sony, genom VPL-VW520ES, nu erbjuda kompatibilitet med HDMI-input av HDR-content (High Dynamic Range) med ett 300,000:1 dynamiskt kontrastförhållande. Med högre kontrast, djupare svärta och dynamiskt omfång är HDR det närmaste verkligheten vi i dag kan se med våra ögon.

VPL-VW520ES och VPL-VW320ES använder avancerade SXRD-paneler för äkta 4K-bilder, helt utan artificiell manipulation av pixlar. Genom Sonys egenutvecklade TRILUMINOS-motordesign kan en rik och färgstark färgreproduktion säkerställas. Färgtekniken Motionflow hjälper till att leverera tydligare bilder under snabbrörliga actionscener.

Projektorerna har även en inbyggd RF 3D-sändare som förenklar anpassningsförmågan med en stark trådlös signal för bättre täckning och ökad stabilitet för 3D-synkronisering. Användare kan även justera bilden med hjälp av ett färgkorrigeringsverktyg som bland annat justerar färgton, mättnad och ljusstyrka för varje färg, och färgrymd för röd, grön och blå till önskad nivå.

– De nya 4K-projektorerna från Sony visar vår dedikation till äkta 4K-upplösning och HDR-film. Våra projektorer stöder detta genom SXRD-teknik som uppnår den höga upplösningen utan att kompromissa mellan djup kontrast och rörelseförmåga. För oss går teknik och design hand i hand och därför erbjuder vi dessa projektorer även i vitt för att passa in i moderna hemmiljöer, säger Thomas Issa, Product Manager at Sony Professional Europe.

VPL-HW65ES
Under IFA lanseras även nya VPL-HW65ES, som använder paneltekniken SXRD och andra generationens Reality Creation för hemmabio i Full HD. VPL-HW65ES har också en -lampa som levererar över 6 000 timmar livslängd, en inbyggd RF 3D-sändare.

Tillgänglighet och pris
De nya projektorerna finns tillgängliga i oktober 2015. Sony visar upp dem under IFA i sin Sony-monter – Hall 20 Messe Berlin.

Rekommenderade cirkapriser:

• VPL-VW520ES: 9,999 €
  • VPL-VW320ES: 6,999 €
  • VPL-HW65ES: 2,999 €

För mer information, besök:

*Up to 4K 60p YCbCr 4:2:0 / 8bit

Patrik Eklund, Channel Account Manager Display, telefon, 46 703 483839, e-post: patrik.eklund@eu.sony.com