IFA 2017: Sony introducerar tre nya hemmabioprojektorer

IFA Sony Booth – Hall 20, Messe Berlin – 31 augusti 2017: Sony lanserar nya modeller av sina hemmabioprojektorer med tre nya högpresterande projektorer som levererar branschledande 4K HDR-bilder för hemmabioanvändaren. Projektorerna, som lanseras på IFA 2017 i dag är framtagna för hemmabiofans som vill kunna gå på bio hemma i TV-soffan. Samtliga modeller levererar hög kontrast och detaljrika bilder tack vare Sonys native 4K SXRD-panel. Detta kombineras med Reality Creation, en teknik för upplösningsprocesser som använder en unik Sony-algoritm som mappar pixlar och hjälper till att leverera extremt skarpa bilder. De nya projektorerna stöder både HDR10 och HLG.

– Samtliga modeller har designats för att ge användarna så verklighetstrogna bilder som möjligt. Alla tre projektorer erbjuder otroligt bra bildkvalitet, oavsett om du älskar film eller sport, säger Thomas Issa, Product Manager på Sony Professional Solutions Europe.

Modellerna som introduceras på IFA är:

• VPL-VW760ES premiumprojektor med laserljuskälla i en kompakt design*¹ som återger skarpa 4K HDR-bilder. Projektorn har en ljusstyrka på 2 000 lumen som säkerställer high dynamic-kontrast och med en ny ljusnivåkontroll som justerar ljusstyrkan i realtid. TRILUMINOS skapar en bredare färgskala och Motionflow-teknik förhindrar hack och pixelstörningar och gör snabbrörliga scener mjuka och följsamma. Projektorn är 40 procent mindre än sin föregångare och lampan har en livslängd på 20 000 timmar*²
  • VPL-VW360ES mångsidig projektor med justerbar bildkvalitetsfunktion, anpassad för en mängd olika typer av innehåll. Projektorn, som ersätter VPL-VW320ES, har en ljusstyrka på 1 500 lumen och har utrustats med Advanced Iris-teknik för 200 000:1 dynamisk kontrast.
  • VPL-VW260ES levererar verklighetstrogna 4K HDR-bilder samtidigt som den är kostnadseffektiv. Projektorn har en ljusstyrka på 1 500 lumen och har många av de funktioner som återfinns i de två andra nya projektorerna inklusive en native 4K SXRD panel, Reality Creation och TRILUMINOS.

Både VPL-VW360ES och VPL-VW260ES kommer i färgerna svart och vitt. VPL-VW360ES och VPL-VW260ES finns tillgängliga i Sverige redan nu. VPL-VW760ES kommer att finnas tillgänglig i November 2017.

VPL-VW260/B
VPL-VW260/W

VPL-VW360/B
VPL-VW360/W

VPL-VW550ES/B
VPL-VW550ES/W

VPL-VW760ES
Rek pris  4,270 €  5,830 €  8,250 €  12,500 €

För mer information pro.sony.eu/products/projectors-homecinema

*¹It measures 496mm in depth which is 40% smaller than laser light source model - VPL-VW5000ES.

*² Dependent on the operational conditions.

Patrik Eklund, Channel Account Manager Display, telefon, 46 703 48 38 39, e-post: patrik.eklund@eu.sony.com