Skapa lösningar tillsammans med Sony på ISE 2018

Mellan 6–9 februari nästa år är det återigen dags för ISE i Amsterdam. Hos Sony kommer besökarna få uppleva branschledande teknik i en ny innovativt designad monter.

Genom en rad företags-, utbildnings- och simuleringsmiljöer vill Sony under ISE visa upp hur företaget ligger i framkant när det kommer till hur människor samarbetar och kommunicerar. Sonys imponerande monter guidar besökarna genom en rad olika miljöer, som exempelvis arbetsplatser eller lektionssalar, där de får uppleva Sonys lösningar i praktiken.

– Vi är otroligt glada över att visa besökare på ISE 2018 hur vi kan samarbeta för att förbättra deras upplevelser i vardagslivet, oavsett om det är på universitetet, på kontoret eller i hemmet. ISE erbjuder en fantastisk möjlighet för oss att möta våra partners och prata om hur vi tillsammans kan skapa bättre lösningar och upplevelser, säger Damien Weissenburger, Head of Corporate and Education Solutions, Sony Professional Solutions Europe.

Besökare i Sonys monter (1-N20) i RAI Exhibition Center kommer att få uppleva:

• Framtidens lärande kretsar kring samarbete. Dagens teknikkunniga studenter letar efter egna inlärningsmetoder. Sony arbetar tillsammans med utbildningsinrättningar för att skapa aktiva inlärningslösningar som uppmuntrar till kreativt samarbete och social interaktion. På ISE 2018 kommer Sony att visa upp sitt samarbete med The University of Wales Trinity Saint David (UWTSD), där Sony erbjuder toppmodern utbildningsteknik till universitetets alla campus. Vision Exchange är en samarbetslösning som uppmuntrar till frihet och stödjer studenter med aktivt lärande. Den kommer att visas upp i en dedikerad utbildningsyta i montern.
  • Effektivitet i centrum. Organisationer och företag fungerar som bäst när effektiviteten står i centrum. Hur företag och organisationer kan arbeta tillsammans för att schemalägga och övervaka innehåll i ett nätverk av skärmar och projektorer är något som Sonys senaste lösningar inom sammankopplade enheter kommer att demonstrera på ISE. Sonys kompletta rumslösning TEOS Manage effektiviserar arbetsplatsupplevelsen och förvandlar sättet som anställda och besökare arbetar på tillsammans.
  • Skärm utan gränser. Sony kommer att visa upp sin Crystal LED-teknik på en 8K- till 2K-skärm. Den nya tekniken är designad för kommersiella upplevelser inom exempelvis designcenter, detaljhandeln och underhållningsbranschen. Skärmen erbjuder en enhetlig ljus- och färgstyrka över hela skärmen och kan uppnå visningsvinklar på cirka 180 grader. Skärmen producerar också bilder med ett 10-bit färgdjup, har en ljusstyrka på 1000 cd / m2 (1000 nits) och en bred färgskala på cirka 140 % sRGB

För mer information: besök Sonys monter 1-N20 under ISE 2018 den 6–9 februari, eller besök Sonys hemsida

Anton Fagerhem, Spotlight PR, telefon: 070-716 39 52, e-post: anton.fagerhem@spotlightpr.se