Sony återvänder till IBC för att hjälpa medieföretag att bygga varumärket

Under 2017 års IBC vill Sony genom sin Beyond Definition-vision stärka positionen som en långsiktig strategisk partner för kunder. Företaget kommer att visa upp produkter och lösningar utvecklade för att hjälpa företag i ett konkurrenskraftigt medielandskap.

– Vi visar med Beyond Definition att vi är engagerade, att vi vill leverera lösningar för kunder som vill förverkliga sina visioner, säger Richard Scott, Head of Media Solutions på Sony. Under årets IBC kommer vi att presentera en rad nya lösningar för mediebranschen, inte bara teknik. Genom att lyfta fram historier, möjliggöra avancerade molnlösningar och leverera dynamiska modeller för företag vill vi hjälpa kunderna att bygga deras varumärke.

I dagens medielandskap, på allt från nyhetsredaktioner till inom sportproduktioner, finns en vilja att engagera publiken genom bra innehåll. Oavsett om det handlar om 4K, UHD eller HDR, så gör Sony detta möjligt genom att med ett brett utbud som tar medieföretag från förvärv och levereras genom kundernas arbetsflöde.  På IBC kommer Sony att demonstrera ett flertal exempel på hur detta funkar.

Sony kommer även att presentera två alternativ för att öka kundernas effektivisering och visa hur de ökar flexibiliteten genom att använda avancerade molnlösningar. Det första är att hjälpa kunderna att byta från SDI- och hårdvarubaserade infrastrukturer till en IP-verklighet och det andra är att bygga applikationer och produktionsplattformar – integrerade i molnet. Det prisbelönta och molnbaserade produktionssystemet Media Backbone Hive kommer att vara en av lösningarna som visas, tillsammans med den molnbaserade tjänsten XDCAM Air.

För att underlätta bytet från Capex till Opex har Sony tagit åt sig av kundernas feedback. På IBC kommer Sony att berätta hur tjänster och lösningar kan levereras genom en ”Pay-As-You-Go”-modell.

– De senaste åren har Sony gått från att enbart leverera produkter till att också kunna erbjuda tjänster och lösningar, säger Richard Scott. När kunder som nederländska RTV Oost använder Media Backbone Hive och när BBC Studioworks väljer Sonys 4K istället för IP i sina tv-studios i London, är detta ett tecken på att vi har lyckats. Vi ser IBC som ytterligare en möjlighet att visa kunderna vad förändring kan innebära för dem.

Sony kommer att hålla till vid plats 13.A10 i Elicium Hall, RAI Amsterdam. Dessutom kommer en presskonferens att äga rum under fredagen den 15 september klockan 9.30 CET. Den kommer även att streamas live.

För mer information, besök gärna: pro.sony.eu.

#SonyIBC17