Sony återvänder till NAB 2017 för att visa upp branschledande teknik

Under årets NAB som äger rum i Las Vegas från 22-27 april ställer Sony upp i egen monter för att demonstrera branschledande teknik som ska hjälpa kunder inom media- och tv-branschen. Bland annat kommer ett produktsortiment med stora sensor- och 4K-kameror att presenteras under evenemanget.

Under NAB 2017 kommer Sony figurera i monter C11001 för att visa upp sin fulla arsenal av lösningar som ska hjälpa kunder i media- och tv-branschen att ”go Beyond Definition”. Sonys monter kommer innehålla presentationer av produkter, tjänster och lösningar fokuserade på att hjälpa dessa marknader förbättra sitt innehåll och effektivisera sina arbetsflöden, exempelvis via teknik inom 4K Live, HDR, IP och arbetsflödeshantering.

För att befästa sitt löfte att hjälpa kunder leverera bilder av högsta kvalitet till sin publik kommer Sony även att visa upp hela sitt utbud av 4K- och HDR-teknik för olika tillämpningsområden. Det breda utbudet av stora sensorkameror kommer att visas i montern, likaså branschledande 4K-kameror med Share Play och slow motion-repris – ideala för direktsänd sport.

Henrik Felixon, Key Account Manager för Broadcast i Norden & Baltikum, telefon: 46 708 163105, e-post: Henrik.Felixon@eu.sony.com