Sony introducerar nya F-serien – linsfria projektorer för större installationer

Sony Professional introducerar en ny produktlinje av linsfria projektorer. F-serien inkluderar tre nya laserprojektorer; VPL-FHZ57L, VPL-FHZ60L och VPL-FHZ65L samt två lampbaserade modeller; VPL-FH60L och VPL-FH65L. Projektorerna har tagits fram i synnerhet för att stötta användningen vid större installationer och samtliga modeller kan kombineras med en rad olika Sony-linser för att passa in i olika rumsstorlekar.

– Vi försöker alltid hitta nya vägar för att möta våra kunders behov. När vi hörde från kunder att de kontinuerligt byter ut standardlinsen ville vi erbjuda något enklare. Ett linsfritt alternativ sparar både tid och pengar för kunderna, Robert Meakin, Senior Product Manager på Sony Professional Solutions Europe.

Alla modeller är designade för större installationer; från stora klassrum, föreläsningssalar och auditorium till museum, detaljhandel och företagsatrium. Alla modeller levererar hög bildkvalitet med en levande och naturlig färgreproduktion tack vare Sonys projiceringsmotor BrightEra 3LCD som ger ljusstyrkor på upp till 6 000 lumen beroende på modell. VPL-FHZ57L, VPL-FHZ60L och VPL-FHZ65L utnyttjar även Z-Phosphor laserljuskälla som ger detaljrika WUXGA-bilder (1920 x 1200).

F-serien har även en flexibel design med installationsmöjligheter på 360 grader och laserljuskällan har upp till 20 000 timmar underhållsfri drift. Dessutom finns ett automatiserat rengöringssystem för filter som tar bort smuts efter 100 timmars drift.

F-serien finns tillgänglig i Sverige från och med 7 juni 2017. För mer information, vänligen besök www.pro.sony.eu/projectors

Patrik Eklund, Channel Account Manager Display, telefon, 46 703 48 38 39, e-post: patrik.eklund@eu.sony.com