Sony lanserar ny professionell BRAVIA W6-serie med stöd för HTML5

– Tunna och energieffektiva professionella skärmar för företag, utbildningsmiljöer och digital skyltning

Stockholm den 25 april 2014: Sony Professional lanserar nu sin nya serie W6 BRAVIA-bildskärmar med Full HD och HTML5-funktioner.

Skärmarna i W6-serien, som finns tillgängliga i storlekarna 40, 48 och 60 tum, är designade för konferensrum och i synnerhet för presentationer och videokonferenser, men även för utbildningsmiljöer eller digital skyltning i butiker och på offentliga platser.

– W6-serien är ett viktigt tillskott i Sonys sortiment av professionella BRAVIA-skärmar. Användarna vill ha skärmar till ett överkomligt pris som är flexibla nog att kunna spela upp digitalt innehåll via nästan alla typer av anslutningar. HTML5-funktionen och bildskärpan gör att användarna kan spela upp sitt medieinnehåll, i videos, skyltningar och presentationer med både klarhet och kontroll, säger Thomas Issa, Display Product Manager på Sony Europe.

LED-skärmarna har HDMI-, D-Sub 15- och USB-portar, samt en skärmspeglingsfunktion för smartphones och surfplattor. Användarna kan ansluta till internet och köra appar och webbsidor via den inbyggda webbläsaren samt spela upp molnbaserat eller lokalt lagrat innehåll.

BRAVIA-serien har USB-uppspelning, RS232C-kontroll (med tillbehör som tillval), hotelläge-funktionalitet och webbanpassad digital HTML5-skyltning utan behov av extern spelare. Sony har dessutom utvecklat U-Touch-överlagringar för att enkelt göra BRAVIA till en interaktiv 6-punktsskärm.

W6 BRAVIA-serien (FWD-40W600P, FWD-48W600P och FWD-60W600P)

Med W6 BRAVIA-serien får användaren åtkomst till innehåll genom att ansluta skärmen till en dator via D-Sub-porten eller via en av fyra HDMI-portar med stöd för USB-flashminnen i 37 olika filformat. Den nya skärmspeglingsfunktionen möjliggör uppspelning av innehåll där en Wi-Fi-anslutning upprättas mellan skärmen och en smartphone eller surfplatta. Skärmarna är även utrustade med Motionflow XR-teknik vars bildbearbetning återger snabba videosekvenser med bättre precision.

De professionella BRAVIA-skärmarna har även ekofunktioner som sänker energikostnaderna. Bakbelysningen tonas ner för att spara energi, och skärmens ljusstyrka justeras automatiskt efter aktuella ljusförhållanden vilket minskar energiförbrukningen utan att bildkvaliteten försämras.

Tillgänglighet
Den professionella W6 BRAVIA-skärmen på 40 tum finns tillgänglig från april 2014, och modellerna på 48 och 60 tum tillgängliggörs längre fram i sommar.

Kevin Bengtsson, Spotlight PR, telefon: 072-853 27 07, e-post: kevin.bengtsson@spotlightpr.se