Sony visar upp nya lösningar på NAB 2018

Molntjänster, IP, HDR/UHD, medielösningar m.m.: Sony tar kunderna Beyond Definition med innovativa produkter, tjänster och tekniker

Stockholm, 9 mars 2018 – Under NAB 2018 kommer Sony att visa upp en rad spännande produkter, tjänster och tekniker inom media och broadcast. Företaget kommer att visa upp unika lösningar inom nyheter, sport och liveproduktion för alla budgetar. Nedan följer ett urval av de höjdpunkter som Sony kommer att presentera i sitt bås C11001 i Las Vegas, mellan 9–12 april.

Avbildning, uppvisning och filmkonst

I fokus i Sonys bås finns skärmsystemet Crystal LED, en gigantisk skärm med stora raminställningar.

På plats finns även VENICE, nästa generations kamerasystem för spelfilm i full-frame. Med fantastisk bildkvalitet, knivskarpa färger och användarvänlig hantering tänjer VENICE på gränserna för bildinspelning i stora format.

Sonys senaste studiokameror och handburna kameror med 4K erbjuder spektakulär bildkvalitet i HDR/UHD och spännande möjligheter till nya arbetsflöden tack vare en rad nya tillämpningar. Allt från TV-sändningar till företagsproduktion, utbildning och innehållsskapande online.

IP-liveproduktion

Sony fortsätter att investera i IP-liveproduktion. Som medlem av IP Alliance (med över 70 tillverkare), , grundare av Advanced Media Workflow Association (AMWA) och medlem i SMPTE, har Sony spelat en aktiv roll i bidragandet till utvecklingen och förbättringen av standarder och protokoll för liveproduktion över IP.

Konsoliderade molntjänster

Besökare på NAB får uppleva fördelarna med ett avancerat och molnbaserat ENG-arbetsflöde tack vare XDCAM air. På NAB kommer besökare få en bättre förståelse för integrationen mellan Sonys tjänster och system, som exempelvis ökade marknadsfördelar för Media Backbone Hive och XDCAM air.

Innehållshantering & automatisering av arbetsflödet

Sony hjälper mediaföretag att arbeta smartare genom att utveckla nya tekniker och tjänster som ökar innehållsvärdet för kunderna. Media Backbone NavigatorX är ett system som gör det enkelt att hitta rätt innehåll. Dessutom effektiviserar systemet samarbetet mellan kreativa team genom att minska behovet av manuell hantering. Sony kommer också att visa upp de senaste förbättringarna för molnbaserade sammarbetsverktyg genom plattformen Ci Media Cloud Services.

Digitalisering, arkivering & bevarandetjänster

Sonys molnlösningar, inklusive lagringsalternativ med andra generationens Optical Disc Archive och arkivering- och innehållshanteringstjänster som omfattar Ci och Memnon® Services, gör det möjligt för organisationer att säkert lagra och komma åt värdefullt innehåll.

Hantering av medias försörjningskedja, distribution och OTT-tjänster

Ven.ue är Sonys End-to-End videodistributionstjänst som levererar innehåll till flera plattformar på uppdrag av medieägare och globala broadcasters. Ven.ue är en molnbaserad arbetsflödesautomatisering för leverans av innehåll på flera plattformar och packar ihop innehåll genom att tillhandahålla OTT-tjänster.

- Genom att leverera morgondagens medialösningar hjälper vi våra kunder att engagera publiken. Därigenom stärks också deras varumärken, säger Stuart Almond, Head of Marketing, Media Solutions, Sony Professional Solutions Europe.

Se presskonferensen från NAB live, den åttonde april, klockan 00.00 CEST, på https://pro.sony/en_GB/event-nab. Följ Sony under NAB på Facebook, YouTube och Twitter.

Anton Fagerhem, Spotlight PR, telefon: 070-716 39 52, e-post: anton.fagerhem@spotlightpr.se