AIBO FYLLER FEM

AIBO FYLLER FEM AIBO, Sonys fyrbenta robot firar nu sin femårsdag. Sedan lanseringen 1999 har AIBO roat över hela världen med sin personlighet fylld av gott humör, frågvishet och egen stil. Sony har använt den senaste utvecklingen inom artificiell intelligens för att utveckla AIBO:s intelligens. Detta har gjort att AIBO kan lära sig olika saker och trick, den känner igen ansikten och röster och kan till och med kommunicera via trådlöst nätverk. Och det här är bara början. Alltfler skaffar sig en AIBO och det finns nu oberoende AIBO-ägarklubbar i Europa. "För varje år som går blir AIBO allt smartare," säger Martin Newham, grundare och ordförande i AIBO Owner's Club i England. "Våra medlemmar slutar aldrig att förvånas över hur AIBO reagerar på olika erfarenheter, hur den lär sig nya saker och anpassar sig till vardagen hemma. Det är en spännande tid för AIBO och för alla oss som ser fram mot den senaste utvecklingen med ny mjukvara, som ytterligare framhäver möjligheterna att koppla till fler funktioner. Efter fem år är idén fortfarande lika fräsch, fascinerande och inspirerande som den dag den lanserades!" Fem år och allt starkare Sedan lanseringen har det sålts 130 000 AIBO över hela världen (förutom försäljningen av den senaste modellen, ERS-7). De första köparna var mycket teknikintresserade men med den tredje generationen AIBO, ERS-7, med alltfler funktioner, har mer vanliga köpare skaffat AIBO. Det gäller både kvinnor och män som vill ha lite sällskap hemma och söker en ny sorts trådlös underhållning. Den mycket intelligenta modellen, AIBO ERS-7, har ytterligare ökat intresset för AIBO-konceptet. "AIBO har slagit bra i många europeiska länder," säger Nicolas Babin, på Sony Entertainment Europe. "Intelligenta funktioner som röstigenkänning, förmågan att lära nya beteenden och att kommunicera via internet har snabbt fått igång fantasin hos många. Europa har blivit en av de viktigaste marknaderna för AIBO och vi kommer att utveckla ännu mer avancerad teknik och mjukvara för att öka efterfrågan inom underhållningsrobotar." --------------- Mer information: www.eu.aibo.com Om Sony Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har med sina musik-, bild-, spel- och onlineverksamheter en unik utgångspunkt att bli ledande inom underhållning via bredband under 2000-talet.. I Europa har Sony nått en årlig försäljning på 13,88 miljarder euro (1 666 miljarder yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2003, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 120 yen på 1 euro. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 8,62 miljarder euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2003. Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. - Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR lennart.thulin@norsholmen.se, 08-585 45 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/14/20040714BIT20700/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/14/20040714BIT20700/bild.html Bilder

• www.sony.se/press