Fredrik Fagerstedt på nytt jobb inom Sony

Fredrik Fagerstedt på nytt jobb inom Sony Fredrik Fagerstedt på Sony har fått nytt en ny befattning på Sony Europe BV, som marknads- och produktansvarig för Sonys Digital Photofinishing System, med placering i Amsterdam. Han kommer närmast från Sony Nordic där han de senaste fyra åren ansvarat för försäljning och marknadsföring av Sonys digitala fotolösningar (pass- & ID-foto system, PrintStation etc.) Fredrik tillträdde sin nya tjänst i augusti 2002. För mer information: Fredrik Fagerstedt, fredrik.fagerstedt@sony.se, 0031- 620 24 9921 Bild/ Bilder: -Ovanstående text med tillhörande bild finns att hämta på http://www.newsonline.se/sony Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=21104 Om Sony Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har genom sin verksamhet inom musik, bild, spel och onlineförsäljning en unik utgångspunkt att bli ledande inom underhållning via bredband under 2000-talet. I Europa har Sony nått en årlig försäljning på 14,76 miljarder Euro (1,609 miljarder Yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 109 Yen på 1 Euro. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 9,36* miljarder Euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002. (*Siffrorna från mobiltelefonverksamheten från 1 oktober 2001 är inte medräknade i Sony Europes försäljning) Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. -Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR lennart.thulin@sony.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/30/20020830BIT00590/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/30/20020830BIT00590/wkr0002.pdf

• www.sony.se/press