Kompakta projektorer med hög ljusstyrka

Kompakta projektorer med hög ljusstyrka Sony kommer med två nya prisvärda projektorer. De har hög ljusstyrka och ett kompakt format som gör dem lätta att ta med sig. Nya VPL-CS5 och VPL- CX5 bidrar till att göra varje presentation professionell. De väger bara 2,7 kg och är lätta att flytta mellan olika avdelningar eller lektionsrum och användas när man är på resande fot. De ger båda en bild som är bättre än hos många andra större - och dyrare - projektorer. VPL-CS5 har en ljusstyrka på 1 800 ANSI lumen (SVGA- upplösning), medan VPL-CX5 har hela 2 000 ANSI lumen (XGA-upplösning). Det här ger mycket bra skärpa även i dagsljus. Det går mycket snabbt att ansluta praktiskt taget vilken dator, DVD- spelare eller annan audiovisuell källa som helst. Båda projektorerna har funktioner som motoriserat objektivskydd och keystone-korrigering. Man kan också anpassa bildvinkeln under pågående visning och få äkta bildgeometri även när installationsutrymmet är begränsat. Memory Stick (TM) kan också användas i VPL-CX5. Man stoppar bara detta minneskort i projektorn och behöver alltså inte en dator eller anslutningskablar för att visa Microsoft PowerPoint-filer, digitala stillbilder eller videosekvenser i MPEG-format. Programvaran Projector Station med "dra och släpp-teknik" gör det lätt att kombinera PowerPoint-presentationer och bilder från digitalkameror för att göra ett bildspel som kan sparas på Memory Stick. Presentationerna blir ännu bättre med hjälp av den integrerade förstärkaren och högtalaren och 4 gångers digitalbildszoom. Den medföljande fjärrstyrda mini-joysticken kan också användas som sladdlös mus för att styra en USB-utrustad dator. Båda projektorerna levereras med en praktisk väska, fjärrstyrning och kablar. VPL-CX5 inkluderar också 8 MB Memory Stick och Projector Station-programvara (på CD-ROM). Med på köpet får man två års PrimeSupport (tre års PrimeSupport finns som tillval) Förutom ovanstående finns en kundtjänst på fem språk, och alla nödvändiga reparationer görs inom tio arbetsdagar från hämtning inom Europas fastland. En låneprojektor tillhandahålls om reparationen inte kan utföras inom den angivna tiden. "Att göra rätt intryck med en bra presentation är en viktig del av företagens kommunikationsstrategi", säger Niclas Sandström, Sony Sverige. "Samspelet mellan bra funktioner och intelligenta inställningar i ett paket som kan tas med överallt, gör att VPL-CS5 och VPL-CX5 ligger i en klass för sig när det gäller ljusstyrka och bildkvalitet. " Båda modellerna finns på marknaden från september 2002. Pris VPL-CS5 cirka 21 600:- SEK exkl moms Pris VPL-CX5 cirka 34 200:- SEK exkl moms Samtliga projektorer har två års garanti. För mer information kontakta: Niclas Sandström Fredrik Ånäs Anna Hållén Sony Sverige, tel 08 598 90 000 www.sonypresentation.com Bild/ Bilder: -Ovanstående text med tillhörande bilder finns att hämta på http://www.newsonline.se/sony Om Sony Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har genom sin verksamhet inom musik, bild, spel och onlineförsäljning en unik utgångspunkt att bli ledande inom underhållning via bredband under 2000-talet. I Europa har Sony nått en årlig försäljning på 14,76 miljarder Euro (1,609 miljarder Yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 109 Yen på 1 Euro. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 9,36* miljarder Euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002. (*Siffrorna från mobiltelefonverksamheten från 1 oktober 2001 är inte medräknade i Sony Europes försäljning) Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. -Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR lennart.thulin@sony.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/20/20020820BIT00480/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/20/20020820BIT00480/wkr0002.pdf

• www.sony.se/press