Sony MFM-HT205: Stor bildskärm för allt: bredbildstv, pc och spel

Den senaste bildskärmen i Sonys HT-serie är en 20” Wide skärm och den hittills mest funktionsspäckade. Sony HT205 är den perfekta kombinationen av fullfjädrad tv-apparat, snabb spelskärm och riktigt bra pc-bildskärm med hög upplösning för pc-användning.

HT205 är i grunden en bredbildskärm med mycket hög upplösning, inbyggd tv-mot¬tagare och mängder med olika anslutningsmöjligheter och finesser. Till det kommer utseendet i form av Sonys ”Rising Design” som gör att skärmen ser ut att stå utan stöd av ett vanligt stativ. Det gör den lämplig som multifunktionsskärm både på kontor och i hemmiljö. Upplösningen är på hela 1680 x 1050 pixlar (WSXGA+) i bredbildsformat och den har en extremt snabb svarstid på endast 6 millisekunder (G-to-G). Därmed hänger den med i alla lägen, även när det går undan i spel, DVD-filmer och egna digitalvideoinspelningar. HT205 är dessutom utrustad med Sonys X-black-teknik, som garanterar kristallklar bild, fantastisk kontrast- och färgåtergivning och ordentlig svärta. Kontrasten är på hela 1600:1 och den är även HDTV-klar. Bland de övriga finesserna finns en bild-i-bild funktion som gör det möjligt att titta på tv och använda datorn samtidigt. Den och många andra funktioner sköts med den medföljande fjärrkontrollen. Bildskärmen har inbyggd tv-mottagare och det går att ansluta praktiskt taget alla typer av bildkällor: datorer, spelkonsoler, digitalvideokameror, vanlig video, DVD-spelare, kabel- och satellitboxar. Att växla mellan bildkällorna är också mycket lätt. HT205 har tre videoingångar: S-video, Scart och komponent (för HDTV-signaler). Den har också analog HD15-ingång och digital DVI-D ingång, som gör det möjligt att ansluta två persondatorer samtidigt. Bildskärmen är för övrigt kompatibel med DVI-HDCP för att t ex möjliggöra uppspelning av upphovsrättsskyddat digitalt material från en pc eller DVD. Att ljudet också är av högsta kvalitet ser de två integrerade 3 watts stereohögtalarna med SRS WOW surroundljud plus en subwoofer på 5 watt till. SLUT Pris, MFM-HT205: Ca 10 000 kronor (inkl moms) Lansering på marknaden: Mars 2006.