Utökad support för DVCAM-proffs

Sony Silver Support Utökad support för DVCAM-proffs Nu kan professionella videofilmare eliminera risken för förlorade intäkter och få mer arbetsro tack vare utökad support för Sonys DVCAM. Sonys nya Silver Support har förutom ren produktsupport också en "hotline" samt fri hämtning och reparationsservice i två år. Från första juli 2002 har alla Sonys DVCAM-produkter - inklusive kameror, bärbara bandare, studiobandare och hårddiskredigeringar - utökad Sony Silver Support som standard. Det innebär en fördubbling av den vanliga ettårsgarantin till två år från inköpsdatum och ny högre servicenivå. I all Silver Support ingår telefonsupport på fem språk (engelska, franska, tyska, italienska och spanska), måndag till fredag mellan kl 9:00 och 18:00, där man kan få expertråd om funktion och hur man får ut det mesta av sin DVCAM-utrustning. Dessutom ger Silver Support den tryggheten att man kan få extra hjälp om det osannolika skulle hända att något inte fungerar under den här tvåårsperioden. Den som får problem har bara att ringa det speciella hotline-numret där personalen gör en analys och försöker hitta orsaken till problemet. Finner man att det är fel på produkten hämtar Sony den utan kostnad för kunden, var han än är i Europa, inom cirka två dagar. Man behöver inte kontakta sin Sonysäljare och Sony kommer att göra alla garantireparationer innan man skickar tillbaka produkten, utan kostnad för kunden, inom sju arbetsdagar. Om reparationen inte kan utföras under denna period kommer Sony att leverera en låneprodukt, utan kostnad för kunden, och sedan hämta den när reparationen är klar. DVCAM-kunderna kan registrera sig för Silver Support antingen genom att fylla i ett formulär vid köpet eller göra det online. "Med den extra tryggheten i Silver Support visar Sony att pålitlighet är lika viktigt som användbarhet och flexibilitet för DVCAM-användare överallt ", säger Henrik Felixon, affärsområdeschef Sony Broadcast, Sverige. "Även om man arbetar långt borta med ett stort projekt under lång tid, kan DVCAM-kunderna vara säkrare än någonsin på att få service med hög kvalitet om de får problem med en produkt som måste repareras. Sony hämtar helt enkelt DVCAM-utrustningen, för att reparera den, från vilken plats som helst i 17 länder i Europa (inklusive alla EU-länder och Schweiz). DVCAM-kunderna kan planera sitt arbetsschema i förvissningen om att de får tillbaka sin reparerade utrustning inom sju arbetsdagar. På det här sättet kan man alltid vara säker på att få samma reparationsservice med hög kvalitet från Sony var man än är ", säger Henrik Felixon. Sony DVCAM förenar hög bildkvalitet och professionella funktioner för film- och redigeringslösningar till tusentals professionella användare I hela världen. DVCAM är en kostnadseffektiv lösning, som tilltalar många kreativa programmakare överallt genom sin pålitlighet som ett bärbart och ändå mycket användbart format. För mer information kontakta Henrik Felixon på Sony, tel 08-59 89 00 00, 0708- 16 31 05 -Ovanstående text med tillhörande bild finns att hämta på http://www.newsonline.se/sony Om Sony Sony tillverkar produkter inom ljud-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknad över hela världen. Med verksamhet inom musik, bilder, spel och onlineförsäljning, är Sony i ett unikt läge att bli ledande inom underhållningsbranschen för bredband under 2000-talet. I Europa nådde Sony en försäljning av 14,90 miljarder Euro under räkenskapsåret till 31 mars 2001, baserat på växlingskursen Yen 98,9 under samma period. Sony Europa med huvudkontoret centralt placerat på Potsdamer Platz i Berlin, svarar för elektronikförsäljningen i Europa där man sålde för 10,37 miljarder Euro under samma period. Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. -Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR lennart.thulin@sony.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=21083 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/29/20020829BIT01030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/29/20020829BIT01030/wkr0002.pdf

• www.sony.se/press