• Sotkamo Silver/

SOTKAMO SILVER: SISTA DAGEN FÖR HANDEL I TECKNINGSOPTIONER TO4 PÅ NGM I SVERIGE ÄR DEN 29 AUGUSTI 2017.

Bolaget påminner om att sista dagen för handel i teckningsoptioner TO4 på NGM Equity börs är den 29 augusti 2017

Vänligen observera att du måste vara innehavare av en (1) teckningsoption TO4 för att kunna teckna en (1) ny aktie. En (1) teckningsoption TO4 ger rätt att teckna en (1) ny aktie till teckningskursen 4 SEK (NGM) alternativt 0,42 EUR (Nasdaq HEL) per aktie i Sotkamo Silver AB.

Den sista dagen för handel i teckningsoptioner på Nasdaq Helsinki, Finland var den 25 augusti 2017.

Observera att de teckningsoptioner som inte utnyttjas för teckning av aktier senast den 31 augusti 2017 blir ogiltiga och förlorar därmed sitt värde. Det totala antalet teckningsoptioner TO4 uppgår till 20 643 198 stycken. För att dina teckningsoptioner inte ska förfalla värdelösa krävs att du aktivt tecknar nya aktier med samtidig kontant betalning alternativt säljer dina teckningsoptioner.

I det fall samtliga teckningsoptioner utnyttjas för teckning av nya aktier tillförs Bolaget ca 82,5 MSEK före emissionskostnader.

För teckningsoptioner TO4 på NGM Equity Sverige;

Teckning av nya aktier genom utnyttjande av teckningsoptioner TO4 som finns i det svenska värdepappperssystemet (Euroclear Sweden AB) ska ske genom ifyllande av anmälningssedel med samtidig kontant betalning om 4 kronor per aktie enligt information på anmälningssedeln. Anmälningssedeln postas, mailas eller faxas till Hagberg & Aneborn Fondkommission enligt instruktion på anmälningssedeln. Anmälningssedeln finns tillgänglig på Sotkamo Silver AB:s hemsida www.silver.fi samt Hagberg & Aneborn Fondkommissions hemsida www.hagberganeborn.se.

För dig som har dina teckningsoptioner TO4 i en depå, på ett investeringssparkonto eller i en kapitalförsäkring (förvaltarregistrerade teckningsoptioner) sker teckning enligt följande;

Teckning och betalning med stöd av teckningsoptioner TO4 ska ske i enlighet med anvisningar från respektive förvaltare. För mer information och vidare instruktioner avseende teckning av nya aktier, vänligen kontakta din bank eller annan förvaltare. Tänk på att förvaltaren behöver din anmälan om utnyttjande av teckningsoptioner i god tid innan teckningstiden avslutas.

För teckningsoptioner TO4 på NASDAQ Helsingfors, Finland

De som har sina teckningsoptioner TO4 på ett värdepapperskonto i Finland i det finska värdepapperssystemet, måste fylla i en anmälningssedel i enlighet med instruktionerna från sitt förvaringsinstitut eller kontoförande bank, eller i det fall teckningsoptionerna är förvaltarregistrerade, av förvaltaren.

En innehavare som inte mottagit någon information från sin kontoförande bank kan kontakta Evli Bank Plc genom att ringa +358 (0)9 4766 9573 (måndag till fredag mellan 9.00 16.00 EEST) eller genom att skicka ett e-mail till operations@evli.com .

Teckningskursen 0,42 euro per aktie ska vid tiden för tecknandet betalas i sin helhet i samband med tecknandet enligt de instruktioner som ges av respektive förvaringsinstitut, kontoförande bank eller till Evli Bannk Plc.

En innehavare som har sina teckningsoptioner TO4 förvaltarregistrerade måste skicka in sina anmälningssedlar i enlighet med förvaltarens instruktioner.

Villkor för teckningsoption TO4 i korthet

Teckningsoptioner TO4 emitterades i samband med Bolagets företrädesemission i juli 2016 och kan utnyttjas för teckning av nya aktier under perioden 1 augusti - 31 augusti 2017. En (1) teckningsoption TO4 berättigar till teckning av en (1) aktie för 4 kronor per aktie alternativt 0,42 euro per aktie för de aktier som är tecknade med optioner registrerade i det finska värdepappersystemet.

Stockholm den 29 augusti 2017

KONTAKTPERSON
Timo Lindborg, VD för Sotkamo Silver AB, telefon +358 40 508 3507

Denna information är sådan information som Sotkamo Silver AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 29 augusti kl.08:45 svensk tid.

Sotkamo Silver har som affärsidé att utveckla och utvinna metallfyndigheter i Norden. Verksamheten bedrivs med långt tagna hänsyn till människor och miljö. Sotkamo Silver äger mineralfyndigheter, som innehåller silver och guld i Finland, och zink och guld i Norge. Bolagets huvudprojekt är Silvergruveprojektet i Sotkamo kommun.

Sotkamo Silver tillämpar SveMin:s och FinMin:s gemensamma rapporteringsregler för publika gruv- och prospekteringsbolag. Sotkamo Silver har valt att redovisa mineralresurserna enligt internationellt accepterade JORC- eller NI 43 101 koderna. Sotkamo Silver tillämpar International Financial Reporting Standards IFRS, såsom de antagits av den Europeiska Unionen.

Sotkamo Silvers tickerkod är SOSI på NGM Equity och SOSI1 på NASDAQ OMX Helsinki.

ISIN-nummer för Sotkamo Silver AB:s aktier är SE0001057910.
ISIN-nummer för teckningsoptioner av serie 2016/2017 är SE0008373880.

Det finns 20 643 198 teckningsoptioner och var och en ger rätt att teckna en aktie för 4  kronor i augusti 2017.

Legal Entity Identifier (LEI) nummer: 213800R2TQW1OZGYDX93.

Läs mer om Sotkamo Silver på www.sotkamosilver.com eller www.silver.fi

Taggar: