Soundtrack Your Brand tar in 90 MSEK i ny finansieringsrunda

Report this content

Stockholm, 23 juni, 2015 – Soundtrack Your Brand levererar en komplett företagstjänst för musikstreaming, inklusive Spotify BusinessTM, som ger företag möjlighet att använda musik för att stärka varumärken. Idag offentliggör Soundtrack Your Brand att de genomfört en kapitalanskaffning på 90 MSEK i en andra finansieringsrunda ledd av TeliaSonera, med medverkan från Play Networks, Creandum, Northzone, Wellington Partners och Spotify.

Genom sin flexibla tjänst kan Soundtrack Your Brand kombinera innehållsplanering, marknadsföring och datahanteringsverktyg med en prenumeration på musikstreamingtjänsten Spotify BusinessTMoch dess katalog med över 30 miljoner låtar.

Från sitt huvudkvarter i Stockholm kommer bolaget att rulla ut tjänster till kunder över hela världen. För tillfället erbjuds tjänsten bara i Sverige, men Soundtrack Your Brand kommer att använda den senaste finansieringsrundan för att ta nästa steg i sin tillväxtstrategi, inklusive internationell expansion. Bolaget kommer även att fortsätta med att utveckla nya värdeskapande lösningar, så som ytterligare innehåll och plattformar, att använda dataanalys för att utveckla nya erbjudanden och tjänster, och integration med affärs- och handelssystem.

”Vi är väldigt nöjda med att kunna berätta att vi tagit in tillräckligt kapital för oss att skala upp vår verksamhet med nya värdeskapande lösningar och stödja vår expansion in på nya geografiska marknader”, säger Ola Sars, grundare och vd, Soundtrack Your Brand.

Den största industriella investeraren, TeliaSonera, kombinerar den viktiga telekomoperatörskontakten, uppkoppling och värdefulla länkar till många ledande företagskunder i såväl Norden och Baltikum som i Eurasien.

”Vi har beslutat oss för att skapa en ny generations telekomoperatör. Som sådan letar vi ständigt efter nya möjligheter som ligger nära vår kärnverksamhet och tjänster som våra kunder älskar. Soundtrack Your Brand är på en stor och spännande resa och ett perfekt strategiskt val för oss som investerare och partner”, säger Henriette Wendt, Head of Corporate Development, TeliaSonera.

”Jag ser det här som ett erkännande från våra investerare att musikstreaming för företag är en outvecklad miljardmarknad, redo att revolutioneras, där Soundtrack Your Brand har en unik position med vår lösning med innehållsplanering och marknadsföring, som ger kunden total, bekymmersfri kontroll”, säger Andreas Liffgarden, grundare och styrelseordförande, Soundtrack Your Brand.

För mer information:
Brunswick Group
syb@brunswickgroup.com
Tel +46 (8) 410 32 180

Om Soundtrack Your Brand:
Soundtrack Your Brand levererar en komplett företagstjänst för musikstreaming, inklusive Spotify BusinessTM, som ger företag möjlighet att använda musik för att stärka varumärken. Den skalbara lösningen fungerar för såväl stora kedjor som mindre, lokala verksamheter. Genom att kombinera innehållsplanering, marknadsföring, datahanteringsverktyg och en enkel betalningsmodell, uppbackad av Spotifys katalog med över 30 miljoner låtar, är Soundtrack Your Brands tjänst det bekymmersfria sättet att koppla samman varumärken och fans för att skapa värde.  www.soundtrackyourbrand.com