Ledarskifte i SPCS-Gruppen ASA

Ledarskifte i SPCS-Gruppen ASA Koncernchefen i SPCS-Gruppen ASA, Tom Scharning, har sagt upp sig från sin befattning i bolaget. Uppsägningen är resultatet av en dialog som Scharning sedan en tid har fört med bolagets styrelse. I framtiden har han för avsikt att engagera sig i utvecklandet av nya Internetföretag. Finansdirektör Rune Falstad utses till ny koncernchef tills dess att en efterträdare till Scharning hittats. Detta arbete påbörjas omedelbart. - Jag har haft två lärorika och spännande år i SPCS-Gruppen, säger Tom Scharning. Under de här åren har bolaget gått från att vara ett norskt programvaruhus med 100 anställda till att bli en ledande skandinavisk aktör med 400 anställda och 180.000 kunder. - Under flera år har jag lett stora företag som Comma, Netcom (marknadsdirektör) och Digital. Nu önskar jag använda mina ledarerfarenheter för att starta nya, mindre företag. Styrelseordföranden i SPCS, Christian H. Thommessen, tackar Scharning för hans insats i bolaget och önskar honom lycka till i fortsättningen. Oslo den 24 mars 2000 SPCS-Gruppen ASA Christian H. Thommessen Styrelseordförande För ytterligare information kontakta Tom Scharning på telefon +47 920 14600 eller styrelsens ordförande Christian H. Thommessen på telefon +47 918 88000. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/24/20000324BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/24/20000324BIT00050/bit0002.pdf