Rolf Dahlberg ny VD i Scandinavian PC Systems Jan Älmeby slutar efter 15 år i företagets ledning Rolf Dahlberg har utsetts till VD och Björn Lang till vice VD i Scandinavian PC Systems AB. De tillträder sina befattningar den 1 februari 2000. Samtidigt slutar Jan Älmeby som VD i SPCS och vice koncernchef i SPCS-Gruppen. Han kommer dock att kvarstå i SPCS-Gruppens styrelse. - Jag och Björn tillträder i ett läge då SPCS etablerat sig som ett mycket starkt programföretag, säger Rolf Dahlberg. Vi är marknadsledande på ekonomisystem för mindre företag och har precis genomfört en omorganisation som ytterligare stärker vår förmåga att möta marknadens krav och förväntningar. Rolf Dahlberg har fram till nu varit vVD i SPCS. Tillsammans med Jan Älmeby grundade han företaget 1984. Björn Lang kom som ekonomichef till SPCS 1994. Som vVD kommer hans fokus att ligga på marknads- och administrationsfrågor. - Genom samgåendet med norska PC-Systemer sommaren 1999 har den nya SPCS- Gruppen blivit ett stort företag, som nu är inne i en ny fas av sin utveckling, säger Jan Älmeby. Efter 15 år i företagsledningen känns det naturligt för mig att avgå från den operativa verksamheten. Jag gör det i den trygga förvissningen att det svenska företaget är mycket lönsamt och har en bra framtid. - Jag vet att den tillträdande ledningen kommer att förvalta de värden som har varit viktiga för SPCS, nämligen prisvärda produkter med hög kvalitet och inte minst en stor respekt för kunderna. Samtidigt vill jag tacka alla som trott på SPCS och hjälpt till att föra företaget till den position som det nu har. Utan kundernas förståelse och engagemang hade vi aldrig lyckats, säger Jan Älmeby. För ytterligare information kontakta Rolf Dahlberg eller Jan Älmeby på telefon 0470-72 72 00 eller SPCS-Gruppens koncernchef Tom Scharning på mobil: +47 920 14 600 Pressbilder på Jan Älmeby, Rolf Dahlberg, Björn Lang samt bakgrundsartiklar kan rekvireras från SPCS - skicka förfrågan per e-post till pressinfo@spcs.se. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/26/20000126BIT00070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/26/20000126BIT00070/bit0002.pdf