SPCS - Det första norska Internetbaserade löne- och PA-systemet

SPCS - Det första norska Internetbaserade löne- och PA-systemet. Rubicon Norge, en enhet inom SPCS-Gruppen, kommer under 2:a kvartalet år 2000 att lansera Skandinaviens första Internetbaserade löne- och PA-system för små och mellanstora företag. Produkten kommer att säljas som en fristående produkt i Norge och som en modul till Rubicon Global både i Norge och Sverige. Scandinavian PC Systems AB är i Sverige marknadsledande på lönesystem för mindre företag. Med nysatsningen i Norge är målsättningen att inta samma position på den norska marknaden. I samband med satsningen har Rubicon Norge rekryterat 5 av Norges bästa utvecklare av löne-och PA-system. Samtliga kommer från Tieto Huldt & Lillevik och har över 50 års samlad utvecklingserfarenhet från denna typ av system. Gunnar Glendrange och Roy Milvardsen, som uttalar sig för de 5 nyanställdas räkning, säger "Vi vill utveckla nya och mer framtidsinriktade lönesystem och värderade olika företag för att åstadkomma detta. Hos SPCS-Gruppen fann vi den bästa utvecklingsmiljön och den bästa teknologin, tillsammans kommer vi att presentera de bästa produkterna." "Den norska marknaden för löne- och PA-system i detta segment beräknar vi till att vara över 100 MSEK per år. Rubicon Norges målsättning är att ha en marknadsandel på 30%, vilket är densamma som vi idag har på marknaden för ERP- system. Med de utvecklare vi nu anställt, förstärker vi vår position som den ledande utvecklingsmiljön av styrsystem för små- och mellanstora företag, och med resurserna kan vi forcera våra planer för vidare utveckling av Rubicon Global" säger Per A. Boasson, utvecklingsdirektör i SPCS-Gruppen ASA. För närmare information, kontakta utvecklingsdirektör Per A. Boasson på telefon +47 23 15 83 eller mobil +47 90 17 80 80. Oslo den 30 november 1999 SPCS-Gruppen ASA Tom Scharning Per A. Boasson Koncernchef Utvecklingsdirektör SPCS-Gruppen ASA bildades i år genom en sammanslagning av svenska Scandinavian PC Systems AB och norska PC-Systemer ASA. Det nya bolaget är marknadsledande i såväl Sverige som Norge när det gäller affärssystem för mindre företag. Omsättningen beräknas till ca 380 MSEK med ett resultat före skatt på 70-80 MSEK. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/30/19991130BIT00100/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/11/30/19991130BIT00100/bit0002.doc