SPCS Skatteprogram mesta testvinnaren

SPCS Skatteprogram mesta testvinnaren Succén med skatteprogrammen från Scandinavian PC Systems fortsätter. Mer än 150 000 program har sålts genom åren. Nu under årets första kvartal har vi sålt långt fler skatteprogram än vad våra mest positiva prognoser indikerat. En viktig förklaring till framgångarna är att SPCS Skatteprogram vunnit fler test än något annat program. På bara ett par månader har det gått segrande ur hela sex av varandra oberoende jämförelser. Grund- eller specialversionen av SPCS Skatt har vunnit test av skatteprogram i Expressen, Aftonbladet, Mikrodatorn, PC för Alla, PC Extra och PC Hemma. Flera goda egenskaper har talat till programmens fördel i testen. En är priset: "Du får helt enkelt mest för pengarna om du väljer SPCS Skatt" (PC för Alla). En annan är funktionerna: "SPCS Skatt Special har alla de kvalifikationer som krävs av ett bra skatte- och deklarationsprogram" (Mikrodatorn). - Grunden är naturligtvis ett bra program med en smidig hantering av deklarationerna, säger Rolf Dahlberg, VD för Scandinavian PC Systems. Många användare har genom åren även fått mycket hjälp med sin privata eller företagets skatteplanering tack vare programmet. Den fullfjädrade aktiehanteraren ger också ett betydande mervärde för köparen. Inte minst nu när så många privatpersoner handlar med aktier. ---- Fakta om SPCS Skatteprogram Programmet finns i tre versioner för olika användare: Skatt Grund för privatpersoner, Skatt Special för företagare och Skatt Proffs för redovisningskonsulter och revisorer. Enligt en Sifo-mätning har SPCS 23 procent av marknaden för skatteprogram - dubbelt så mycket som närmaste konkurrent. För mer information kontakta Peter Samuelsson, produktansvarig för SPCS Skatteprogram på Scandinavian PC Systems AB, på telefon 0470-72 72 00 eller via e-post peter.samuelson@spcs.se. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/30/20000330BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/30/20000330BIT00340/bit0002.pdf