Ny analys av SpectraCure

Analyst Group har i dagarna avslutat sin analys av SpectraCure AB (publ) och denna har nu publicerats på deras och G &W Fondkomissions hemsidor. G & W Fondkomission är SpectraCures finansiella rådgivare. I analysen framläggs bolagets teknologi och marknad gentemot konkurrenter. Denna analys är en så kallad uppdragsanalys. Detta innebär att Analyst Group har mottagit betalning för att göra analysen.
Länk till Analyst Groups hemsida: http://analystgroup.se/spectracure/

Spectracure AB, VD Dr Masoud Khayyami, telefon: 0708-15 21 90.
E-post: mk@spectracure.com
Hemsida: www.spectracure.com.

Om Spectracure:
SpectraCure bildades 2003 som ett spin-off från Lunds Universitets avdelningar för medicinska laser-tillämpningar och fysik. Bolaget är fokuserat på cancerbehandlingar med medicintekniska system med laserljuskällor och fotoreaktiva läkemedel, vilket benämns som “Interstitial Photodynamic Therapy”, PDT, en behandlingsmetodik som är lämplig för interna solida tumörer av olika slag, t.ex. prostata och bukspottkörtel, men även andra indikationer som cancer i huvud och hals. SpectraCure planerar att starta fas I och senare fas II prövningar tidigt 2016. De kliniska prövningarna planeras att utföras vid framstående Pennsylvania University Hospital i Philadelphia, USA, och Princess Margret Hospital i Toronto, Kanada.