MEAN [bi:n] – en pigg böna med bubblor

Nu möts det bästa från två dryckesvärldar i en helt ny smakupplevelse. I kaffeläsken MEAN [bi:n] kombineras kaffets naturligt uppiggande effekt med läskens uppfriskande egenskaper och goda sötma.

Det är egentligen inget hokus pokus bakom en produktutveckling som denna. MEAN [bi:n] kanske är lite oväntad, samtidigt som det är lite konstigt att en dryck som denna inte redan finns på marknaden - två så väletablerade och populära drycker kombinerade i en. Det enkla är i många fall det godaste, säger Fredrik Sverkersten, kategorichef läsk på S pendrups.

Namnet MEAN [bi:n] anspelar lite lekfullt på koffeininnehållet och dess uppiggande effekt. Koffeinmängden är densamma som i en normalstor kaffekopp (16 cl).

– Kort och gott - MEAN [bi:n] är en perfekt dryck när man är sugen på en uppiggande kopp kaffe men också vill ha något uppfriskande, avslutar Fredrik Sverkersten.

MEAN [b:in]lanseras i en s k 33 cl Sleek can och kommer att finnas ute i dagligvaru- samt servicehandeln fr o m vecka 14. Den kommer även att säljas på barer och restauranger.

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Sverkersten, kategorichef läsk, mob.0702-99 77 50,
fredrik.sverkersten@spendrups.se

Caroline Ekman, informationsdirektör, mob.0701-82 78 30, caroline.ekman@spendrups.se

Spendrups grundades 1897. Från början var vi ett bryggeri, idag är vi ett dryckesföretag med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Pago, El Coto, Gallo, Bergstrands kaffe m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende dryckesföretag som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 1100 medarbetare och omsätter ca 3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spendrups Vin, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri. www.spendrups.se