Norrlands Guld fördjupar samarbete med Luger

Spendrups Bryggeri har sedan tre år samarbetat med svenska konsert- och festivalarrangören Luger, nu förlängs och fördjupas avtalet med ytterligare tre år.

Detta innebär att Norrlands Guld Ljus Alkoholfri - och ekologisk - fortsätter synas på svenska musikarenor som huvudpartner för Way out West och Popaganda. Samarbetet omfattar även ytterligare festivaler runt om i landet.

• När man har kul tillsammans skapas kreativitet. Så har det varit med vårt samarbete med Spendrups. Vi ser med spänning fram mot vad vi kommer att kunna åstadkomma tillsammans de närmaste tre åren. Vi har samma värderingar, det ska vara hållbart rakt igenom, snabbt och enkelt. Det ligger i vårt och Spendrups DNA, säger Ingrid Lundberg, partneransvarig på Luger

• Det har varit tre lärorika och roliga år tillsammans, ett samarbete som vi på Spendrups har uppskattat mycket. Men det är bara början. Nu tar vi nästa gemensamma steg i strävan att skapa musikupplevelser i absolut världsklass. Vi ser fram mot ett fördjupat samarbete i ytterligare tre år, säger Stefan Santos, marknadschef för öl på Spendrups.

Om Norrlands Guld Ljus

Norrlands Guld Ljus är ett av Sveriges största ekologiska öl och finns även som alkoholfri. Den är helt ekologisk, tillverkad av 100 procent ekologisk Perlehumle och 100 procent ekologiskt korn odlat i Sverige. Norrlands Guld Ljus produceras i Spendrups bryggeri i Grängesberg, en av världens största klimatsmarta bryggerianläggningar.

Rose-Marie Hertzman, presschef. 070 – 283 02 75  Rose-Marie.Hertzman@spendrups.se

Stefan Santos, marknadschef, öl. 076 116 79 50 stefan.santos@spendrups.se

När man har kul tillsammans skapas kreativitet. Så har det varit med vårt samarbete med Spendrups. Vi ser med spänning fram mot vad vi kommer att kunna åstadkomma tillsammans de närmaste tre åren. Vi har samma värderingar, det ska vara hållbart rakt igenom, snabbt och enkelt. Det ligger i vårt och Spendrups DNA.
Ingrid Lundberg, partneransvarig på Luger
Det har varit tre lärorika och roliga år tillsammans, ett samarbete som vi på Spendrups har uppskattat mycket. Men det är bara början. Nu tar vi nästa gemensamma steg i strävan att skapa musikupplevelser i absolut världsklass. Vi ser fram mot ett fördjupat samarbete i ytterligare tre år.
Stefan Santos, marknadschef för öl på Spendrups