Tips från Norrlands Guld-gänget: "Jordnötsskytte kan bli höstens stora sporttrend" Hösten bjuder på många sköna fotbollskvällar i tv-soffan. I samband med det tipsar Norrlands Guld-gänget om lite lugnare alternativa sporter man kan ägna sig åt. Jordnötsskytte tror gänget lite extra på. Detta eftersom det får förstärkning i form av en specialframtagen ölburk med jordnötter. Allt i sann Norrlands Guld-anda. Fotbollshösten kan komma att bjuda på mycket dramatik, inte minst i och med upplösningen av Allsvenskan. Då kan det vara skönt att koppla av i tv-soffan med lite lugnare sportalternativ såsom Jordnötsskytte, Snurra burk och Norrlandstornet. Allt som behövs är ett 6-pack Norrlands Guld med beskrivningar av sportlekarna och en specialframtagen Norrlands Guld-jordnötsburk. - Norrlands Guld står för umgänge och därför känns det helt naturligt att tipsa om sådant som man kan samla vännerna kring, säger Ola Lilja-Molén, marknadschef öl & cider, Spendrups Bryggeri AB. De alternativa sporttipsen utgör en del av kampanjen "Guldkväll" som startar v.35 och pågår fram t o m v.44 i dagligvaruhandeln samt på restauranger och barer över hela landet. Jordnötsburken får man tillsammans med ett 6-pack Norrlands Guld 3,5, men går även att köpa separat under kampanjperioden. Kampanjen kommer att stödjas av reklamfilmer under v.38-39 på TV3. Den specialframtagna jordnötsburken är tillverkad av Rexam Can. För mer information kontakta: Ola Lilja-Molén, marknadschef öl & cider, Spendrups Bryggeri AB, 08-672 77 00, 0703-40 32 23, ola.lilja-molén@spendrups.se Caroline Ekman, informationschef, Spendrups Bryggeri AB, 08-672 77 00, 0701-82 78 30, caroline.ekman@spendrups.se För varuprover kontakta: Katarina Jansson, informatör, Spendrups Bryggeri AB, 08-672 77 98, 0701-82 77 98, katarina.jansson@spendrups.se Spendrups Bryggeri AB grundades 1897. Vi är lika engagerade och passionerade när det gäller öl nu som då. Våra varumärken är: Spendrups, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka m.fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt, oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi har idag 1200 anställda och omsätter 2,1 mdr. Spendrups Bryggeri AB är ett dotterbolag till Spendrups Bryggeri AB. www.spendrups.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/20/20040819BIT20920/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/20/20040819BIT20920/bild.html Bilder