Ett av Sveriges populäraste öl får en ny fräschare design

Ett av Sveriges populäraste öl får en ny fräschare design Syftet med den nya designen är att lyfta fram Norrlands Guld unika smak, ett öl som är som Norrland - rent, naturligt och okomplicerat. I samband med att den nya designen kommer att bli synlig ute i butikerna startar en ny kampanj. Kampanjens syfte är att få människor att umgås över en öl. - Vi har varit noga med att behålla de starka komponenterna i designen, men adderat två nya designelement: den blå färgen som förmedlar den fräscha smaken och Ångermanlands landskapsvapen som lyfter fram Norrlands Gulds ursprung, säger Ola Lilja-Molén, Senior Brand Manager på Spendrups Bryggeri AB. Höstens kampanj handlar om umgänge (över en öl) vänner emellan och riktar sig främst till män i åldern 18-30 år. I kampanjen ingår en ny satsning på Internet som skall underlätta för människor att umgås - Norrlandsklubben. Här kan man hålla ihop kompisgänget och vara sig själv för en stund. Norrlands Guld kommer också att figurera i printannonsering för att skapa uppmärksamhet och erbjudanden kommer att konkretiseras i bannerannonsering, i butik och på sajten - www.norrlandsguld.nu För mer information kontakta: Caroline Ekman, informationschef, Spendrups Bryggeri AB, tfn 08-672 77 00. Norrlands Guld är idag ett av Sveriges populäraste öl. På Systembolaget ligger Norrlands idag på andra plats (7,5%) och har en stabil tillväxt på +12 procent, ackumelerat augusti. Dessutom är Norrlands det snabbast växande 3,5 vol% ölet i dagligvaruhandeln med "all time high" andelar, i somras, på 13,9 procent. I och med det tog Norrlands Guld en andra plats även där. Norrlands Guld lanserades redan 1965 av Sollefteå Bryggeri och är idag ett av Sveriges äldsta ölvarumärken. Spendrups Bryggeri AB är ett dotterbolag inom Spendrup Invest AB. www.spendrups.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/04/20011004BIT00970/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/04/20011004BIT00970/bit0002.pdf