Ny VD i Spendrups Vin AB

Ny VD i Spendrups Vin AB Åsa Halldén har utsetts till ny VD för Spendrups Vin AB. Åsa börjar sin anställning 1 januari 2002. Samtidigt återgår Ulf Spendrup som ordförande i bolagets styrelse. - Bolaget är betjänt av en ung, dynamisk och driven ledare som kan tillföra verksamheten ytterligare kompetens inom vinområdet, säger Ulf Spendrup, VD, Spendrups Vin AB. Efter civilekonomexamen började Åsa Halldén arbeta inom Unilever med olika typer av konsumentprodukter, men närmast kommer Åsa från Vin & Sprit AB. Under sina sex år på Vin & Sprit har Åsa haft ett antal olika befattningar inom vinorganisationen. Idag arbetar Åsa som affärsområdescontroller på Nordic Wines, ett affärsområde inom Vin & Sprit AB. - Det skall bli oerhört stimulerande att få anta utmaningen att föra Spendrups Vin AB in i framtiden, säger Åsa Halldén. Spendrups Vin AB har en stor konkurrensfördel i och med det nära samarbetet med Spendrups Bryggeri AB, framförallt på distributions- och försäljnings-sidan. Detta i kombination med en stark och kunnig organisation gör att Spendrups Vin AB kan erbjuda världens vinproducenter ett väldigt konkurrenskraftigt alternativ på den svenska marknaden. Konkurrenskraften hos Spendrups Vin AB är helt enkelt oslagbar. För mer information kontakta: Ulf Spendrup, VD, Spendrups Vin AB, tfn. 08-672 77 00. När importmonopolet avskaffades 1995 var Spendrups en av de första att utmana även detta monopol. Sedan dess har verksamheten expanderat kraftigt och idag är Spendrups Vin AB, bland de 300 importörer som etablerats, den största leverantören till landets restauranger. Med 120 viner från 12 länder och tre importöl har bolaget tillfört Spendrupskoncernen ännu ett starkt konkurrensmedel. På Systembolaget är Spendrups viner främst företrädda av det största Riojavinet - El Coto. Spendrups Bryggeri AB är ett dotterbolag inom Spendrup Invest AB. www.spendrups.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/03/20011003BIT00010/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/03/20011003BIT00010/bit0001.pdf