Fördjupat samarbete mellan SPF och Viking Line

SPF, Sveriges Pensionärsförbund och Viking Line har fördjupat sitt samarbete med ett nytt treårigt avtal som undertecknats i dagarna. Viking Line har under många år transporterat SPF medlemmar över Östersjön till olika destinationer och varit värd för många konferenser ombord.

Nu kommer samarbetet att intensifieras och fördjupas ytterligare genom att SPF och Viking Line gemensamt kommer att utveckla olika projekt, aktiviteter och produkter som ska gynna båda parter och framförallt SPFs medlemmar.

Viking Line kommer i det nya samarbetet bland annat att medverka som sponsor till utmärkelsen Årets Seniorvänligaste Kommun samt till samtliga Riksmästerskap och andra större medlemsevenemang arrangerade av SPF.

– Vi har lärt känna Viking Line som ett mycket kundvänligt företag och vi är glada att nu har kunnat bygga vidare på det tidigare samarbetet, säger SPFs förbundsordförande Karl Erik Olsson i en kommentar till det nytecknade avtalet.

– Vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete med SPF. Vi välkomnar både fler medlemmar och föreningar ombord. Våra fartyg är mycket lämpade för att kombinera nytta med nöje och aktiviteter samt njuta av den trevliga skärgårdsmiljön, säger Anders Ferngren, försäljningschef Viking Line Skandinavien.

För mer information, kontakta:

Stickan Carlsson, kanslichef SPF, telefon 08-692 32 72, mobil 070-569 23 27 eller
Tina Eriksson, Försäljningsrepresentant, Viking Line, telefon 08-452 41 70, mobil 070-452 41 70

SPF, Sveriges Pensionärsförbund
SPF är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden intresseorganisation för seniorer. SPF växer snabbt och har i dag cirka 270 000 medlemmar i 830 föreningar och 27 distrikt spridda över hela landet. SPF ger ut medlemstidningen Veteranen med nio nummer per år och en upplaga på 207 900 ex.

SPFs prioriterade frågor är: Äldres ekonomi, hälsa och omsorg, boende, inflytande och rätt att arbeta.

Sveriges Pensionärsförbund och Vikingline har fördjupat sitt samarbete och träffat ett treårsavtal.

Vi har lärt känna Vikingline som ett kundvänligt företag.
Karl Erik Olsson, förbundsordförande SPF