Ny generalsekreterare för SPF Seniorerna utsedd

Peter Sikström med ett förflutet på Studieförbundet Vuxenskolan utsågs igår till ny generalsekreterare för SPF Seniorerna.

- Det är mycket glädjande, men samtidigt också utmanande och motiverande att ha utsetts till generalsekreterare för SPF Seniorerna. Jag har i min roll på Studieförbundet Vuxenskolan i över tio år haft ett nära samarbete med lokala representanter för SPF Seniorerna och följt förbundets utveckling. Jag ser fram emot att fortsätta arbetet för att SPF Seniorerna ska vara en modern organisation som framgångsrikt tillvaratar medlemmarnas intressen, säger Peter Sikström.

- SPF Seniorerna har i Peter Sikström fått en ytterst kompetent och erfaren generalsekreterare. Med en gedigen bakgrund i föreningsrörelsen kommer han att vara en stor tillgång i det fortsatta arbetet med att utveckla förbundet och skapa bättre villkor för landets seniorer, säger SPF Seniorernas förbundsordförande Christina Rogestam.

Peter Sikström kommer närmast från en tjänst som avdelningschef på Studieförbundet Vuxenskolan i Stockholms län. Dessförinnan har han bland annat varit egenföretagare och läst juridik. Han tillträder tjänsten som generalsekreterare under våren 2015.

För mer information kontakta:

Peter Sikström: 070-7652259

Christina Rogestam: 070-8153550

eller Anna Eriksson, pressekreterare, 0706-606 993

SPF Seniorerna är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden intresseorganisation för seniorer. SPF Seniorerna växer och har i dag cirka 270 000 medlemmar i drygt 830 föreningar och 27 distrikt spridda över hela landet. Prioriterade frågor är: äldres ekonomi, hälsa och omsorg, boende, inflytande och rätt att arbeta.