SPF bjuder in till pressträff i Göteborg inför valet 2014

Med lite drygt 500 dagar kvar till valet ger sig nu SPF, Sveriges Pensionärsförbund, med ordförande Karl Erik Olsson i spetsen, ut i landet för att stärka sina lokala företrädare och säkerställa att äldrefrågorna kommer upp på agendan.

- Vi släpper inte taget om våra krav när det gäller pensioner och skatter, säger SPFs kanslichef Stickan Carlsson. Nu åker vi ut i landet för att bygga för framtiden och stärka inflytandet på lokal nivå där fokus ligger på ålderism d.v.s. fördomar som kan leda till diskriminering på grund av ålder, äldres välbefinnande, boende samt vård- och omsorg.

Fem städer från Gävle i norr till Hässleholm i söder besöks under april och maj med syfte att träffa SPFs företrädare i de kommunal- och landstingspolitiska råden ute i föreningar och distrikt. Programmet bifogas.

Nu bjuder vi in media till träffen i Göteborg. Ta tillfället i akt att träffa förbundsordförande Karl Erik Olsson och SPFs kanslichef Stickan Carlsson för att bland annat få svar på hur SPF ska sätta press på landets politiker inför valet 2014.

Datum: torsdag 18 april 2013
Tid: 12.15
Plats: Folkets Hus i Göteborg, Olof Palmes Plats 3, Lokal: Aspö

Varmt välkomna!

Kontakt:
Stickan Carlsson, kanslichef SPF

Karl Erik Olsson, förbundsordförande SPF
Tel. 0708-738 259

SPF, Sveriges Pensionärsförbund
SPF är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden intresseorganisation för seniorer. SPF växer snabbt och har i dag cirka 271 000 medlemmar i 830 föreningar och 27 distrikt spridda över hela landet. SPF ger ut medlemstidningen Veteranen med nio nummer per år och en upplaga på 207 900 ex.

SPFs prioriterade frågor är: Äldres ekonomi, hälsa och omsorg, boende, inflytande och rätt att arbeta.

SPF bjuder in till pressträff på Folkets Hus i Göteborg den 18 april 2013.

SPF stärker sina lokala företrädare inför valet 2014
Stickan Carlsson