Kommuniké från SpiffX årsstämma den 18 juni 2015

2015-06-23

SpiffX årsstämma avhölls den 18 juni 2015 i bolagets lokaler på Karlavägen 60.

I samtliga föreslagna ärenden beslutade stämman i enlighet med framlagda förslag. I det följande redogörs för de viktigaste beslutens huvudsakliga innehåll.

Beslut kring fastställande av resultat- och balansräkning
Årsstämman beslutade att fastställa av styrelsen framlagd resultat- och balansräkning samt föreslagna dispositioner gällande bolagets vinst eller förlust.

Beslut om ansvarsfrihet för styrelseledamöterna och verkställande direktören
Årsstämman beslutade att bevilja styrelsens ledamöter och bolagets verkställande direktör ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2014.

Beslut om val av styrelse och revisor och eventuella styrelsesuppleanter

Årsstämman beslutade att till ordinarie styrelseledamöter för tiden intill slutet av nästa årsstämma välja Peter Liljestrand, Lennart Gillberg, Martin Fransson, Daniel Svensson. Rickard Wilton valdes till styrelsens ordförande.

Beslut kring arvoden till styrelse och revisorer
Årsstämman beslutade att arvode till styrelsen för tiden intill nästa årsstämma ska utgå med 0 kronor, varav till styrelsens ordförande 44 500 kronor och till envar av övriga av årsstämman valda ledamöter som ej är anställda eller att betrakta som huvudägare i bolaget 44 500 kronor.

Beslut avseende bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om emission av aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler
Årsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att vid ett eller flera tillfällen före nästa årsstämma, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, besluta om nyemission av aktier, teckningsoptioner och/eller emission av konvertibler. Betalning skall, i enlighet med vad styrelsen därom beslutat, kunna ske kontant, genom kvittning, eller tillskjutande av apportegendom. Det totala antalet nyemitterade aktier och/eller teckningsoptioner tillsammans med antalet aktier som emitterade konvertibler berättigar till ska sammanlagt uppgå till högst 500 000 aktier. Skälet till avvikelsen från aktieägarna företrädesrätt ska kunna ske är att bolaget skall kunna anskaffa eller möjliggöra anskaffning av rörelsekapital för expansion eller företagsförvärv. Vid emissioner utan företräde för aktieägarna ska teckningskursen fastställas till marknadsmässiga villkor.

Beslut om teckningsoptioner

Årsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att bolaget skall emittera högst

630 000 teckningsoptioner varigenom aktiekapitalet efter påkallande kan komma att öka med högst 78 750 kronor.

För ytterligare information:
Rickard Wilton, Styrelseordförande, 070-305 62 32
Tobias Fagerlund, VD, 070-415 05 85

SpiffX driver en handelsplattform med en unik optionsmarknad och en darkpool (orderböcker med dolda handelsvolymer) för handel i sportodds till marknadsledande pris via webbplatsen www.spiffx.com samt utvecklar och marknadsför konsumentinriktade spelapplikationer med hävstång. Den operativa verksamheten bedrivs i dotterbolaget SpiffX Malta Ltd med licens nr LGA/CL3/851/2012 utfärdad av Malta Gaming Authority den 26 april 2013.