Lösenperioden pågår för SpiffX TO1

Lösenperioden för de teckningsoptioner SPIFFX TO1 som emitterades i samband med nyemissionen i maj 2015 pågår fram t o m den 31 maj.

Handel med teckningsoptioner pågår på First North till och med fredag den 27 maj 2016.

Teckningsoptioner som inte utnyttjas kommer att förfalla och bli värdelösa.

.

Utnyttjande av teckningsoptioner, direktregistrerade innehavare
Direktregistrerade innehavare av SPIFFX TO1 ska anmäla lösen av teckningsoptioner genom att fylla i och skicka in särskild anmälningssedel till emissionsinstitutet Aktieinvest FK. Anmälningssedeln ska vara Aktieinvest FK tillhanda senast den 31 maj 2016. Observera att även betalning för de nya aktierna ska vara Aktieinvest FK tillhanda senast den 31 maj 2016, i enlighet med instruktioner på anmälningssedeln.

Utnyttjande av teckningsoptioner, förvaltarregistrerade innehavare
Förvaltarregistrerade innehavare av teckningsoptioner (d v s exempelvis om innehavet finns i en depå hos bank eller fondkommissionär) ska anmäla utnyttjande av teckningsoptioner genom att kontakta sin förvaltare och följa förvaltarens instruktioner avseende anmälan om teckning samt betalning. Observera att förvaltare kan ha ett sista svarsdatum som infaller ca en vecka innan sista anmälningsdagen.

Leverans av nya aktier
De nya aktierna kommer att levereras till tecknarnas konto som interimsaktier (SPIFFX IA). Därefter kommer de att tas upp till handel på First North så snart emissionen blivit registrerad hos Bolagsverket och Euroclear, vilket beräknas ske i slutet av juni 2016.

TO1, villkor i korthet:

• Två (2) SPIFFX TO1 berättigar till teckning av en (1) nyemitterad aktie i SpiffX AB.
  • Teckningsperioden för utnyttjande avslutas tisdag den 31 maj 2016. Sista dag för handel med TO1 är fredag den 27 maj 2016.
  • Emissionskursen vid utnyttjande av optioner är 6,90 kr per aktie.

Fullständiga villkor för SPIFFX TO1 kan laddas ner på http://spiffx.se/IR/option Instruktioner för utnyttjande av teckningsoptioner samt anmälningssedel finns på http://spiffx.se/IR/option

Kontaktuppgifter vid eventuella frågor:
SpiffX AB
E-post:
info@spiffx.se

Aktieinvest FK
Telefon: 08 - 5065 1795
E-post:
emittentservice@aktieinvest.se

Viktig information
Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till bland annat USA, Kanada, Japan, Australien, Nya Zeeland, Sydafrika eller något annat land där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner. Informationen i detta pressmeddelande får inte heller vidarebefordras, reproduceras eller uppvisas på sätt som står i strid med sådana restriktioner. Underlåtenhet att efterkomma denna anvisning kan innebära brott mot United States Securities Act från 1933 ("Securities Act") eller tillämpliga lagar i andra jurisdiktioner.

Detta pressmeddelande innehåller inte, och utgör inte en inbjudan eller ett erbjudande att förvärva, teckna eller handla med teckningsoptioner eller andra värdepapper i SpiffX AB. Varken teckningsoptionerna, de betalade tecknade aktierna eller de nya aktierna kommer att registreras enligt United States Securities Act eller någon provinslag i Kanada och får inte överlåtas eller erbjudas till försäljning i USA eller Kanada eller till person med hemvist där eller för sådan persons räkning annat än i sådana undantagsfall som inte kräver registrering enligt Securities Act eller någon provinslag i Kanada.