SpiffX AB har kallat till årsstämma

Aktieägarna i SpiffX AB kallas i enlighet med tidigare kungörelse till årsstämma tisdagen den 20 juni 2017 kl. 10.00 i Bolagets lokaler på Karlavägen 60 i Stockholm.

Deltagande Aktieägare som vill delta i stämman ska dels vara införda i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken onsdagen den 14 juni 2017, dels anmäla sitt deltagande till SpiffX senast den 14 juni 2017, per post till adress SpiffX AB, Karlavägen 60, 114 49 Stockholm eller per e-post info@spiffx.se. Vid anmälan anges namn, adress, telefonnummer, person- eller organisationsnummer, registrerat aktieinnehav samt namn på̊ eventuella biträden. Aktieägare som låtit förvaltarregistrera sina aktier måste genom förvaltarens försorg tillfälligt inregistrera aktierna i eget namn för att ha rätt att delta i stämman. Sådan registrering måste vara verkställd i god tid före 14 juni 2017.

Förslag till dagordning
1. Val av ordförande vid stämman.
2. Upprättande och godkännande av röstlängd.
3. Val av en eller tv
å̊ protokolljusterare.
4. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad.
5. Godkännande av dagordningen
6. Framläggande av årsredovisning och revisionsberättelse
7. Beslut: a. Om fastställande av resultaträkning och balansräkning. b. Om dispositioner beträffande bolagets vinst eller förlust enligt den fastställda balansräkningen. c. Om ansvarsfrihet för styrelseledamöterna och verkställande direktören.
8. Fastställande av arvoden till styrelse och revisorer.
9. Val av styrelse och revisor och eventuella styrelsesuppleanter.
10. Beslut om bemyndigande för styrelsen att emittera aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler
11. Övriga frågor som ankommer p
å̊ årsstämman enligt aktiebolagslagen eller bolagsordningen.
12. Avslutande av stämman

Förslag till beslut

Resultatdisposition, punkt 7 b

Styrelsen föreslår årsstämman att disponera över bolagets resultat enligt styrelsens förslag i årsredovisningen. Vidare föreslår Styrelsen att ingen utdelning lämnas för räkenskapsåret 2016.

Val av styrelse och revisor, punkt 9

Aktieägare representerande ca 50 % av aktierna och rösterna i bolaget har meddelat att de till ordinarie ledamöter föreslår att omvälja Peter Liljestrand, Lennart Gillberg, Jacob Dalborg samt Tobias Fagerlund samt, eftersom ledamoten AJ Thompson avböjt omval, ytterligare en ledamot vilken kommer att föreslås på stämman. Som revisor föreslås omval av BDO Mälardalen AB med den auktoriserade revisorn Carl-Johan Kjellman som huvudansvarig revisor.

Bemyndigande om nyemission av aktier eller emission av konvertibler, punkt 10

Styrelsen föreslår att årsstämman bemyndigar styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen före nästa årsstämma, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, besluta om nyemission av aktier, teckningsoptioner och/eller emission av konvertibler. Betalning skall, i enlighet med vad styrelsen därom beslutat, kunna ske kontant, genom kvittning, eller tillskjutande av apportegendom. Det totala antalet nyemitterade aktier och/eller teckningsoptioner tillsammans med antalet aktier som emitterade konvertibler berättigar till ska sammanlagt uppgå̊ till högst 6 000 000 aktier. Skälet till avvikelsen från aktieägarna företrädesrätt ska kunna ske är att bolaget skall kunna anskaffa eller möjliggöra anskaffning av rörelsekapital för expansion eller företagsförvärv. Vid emissioner utan företräde för aktieägarna ska teckningskursen fastställas till marknadsmässiga villkor.

Övrig information
För giltigt beslut enligt punkten 10 erfordras att beslutet biträds av aktieägare som företräder minst tv
å̊ tredjedelar av såväl de angivna rösterna som de aktier som är företrädda vid stämman. Årsredovisning, styrelsens fullständiga förslag till beslut samt övriga erforderliga handlingar liksom fullmaktsformulär hålls tillgängliga hos bolaget och på̊ bolagets hemsida och sänds till de aktieägare som så begär. Årsredovisningen för 2016 publiceras senast tre veckor innan stämman och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida.

Stockholm i maj 2017 SpiffX AB Styrelsen