SpiffX AB:s nyemission kraftigt övertecknad

SpiffX AB (publ) (”SpiffX”) tillförs ca 12,7 MSEK före emissionskostnader. Nyemissionen med företrädesrätt för bolagets aktieägare avslutades den 25 januari 2017. Totalt tecknades ca 97-98 procent av de nyemitterade aktierna med stöd av företrädesrätt. Därutöver har ca 18 miljoner aktier tecknats utan stöd av företrädesrätt. SpiffX kommer därmed att tillföras 12,7 MSEK före emissionskostnader.

Emissionen genomförs i enlighet med beslut fattade på extra bolagsstämma den 22 december 2016.

Teckningskursen för de nya aktierna var 0,80 kronor per aktie. Antalet aktier i Bolaget ökar genom nyemissionen med 15 862 406 till 23 793 609.

Betalning för tilldelade aktier tecknade utan stöd av företrädesrätt ska ske enligt instruktion på utsänd avräkningsnota, omkring den 1 februari 2017. Förvaltarregistrerade aktieägare erhåller besked om tilldelning i enlighet med respektive förvaltares rutiner. Nya aktier förväntas registreras hos Bolagsverket under vecka 7, 2017. Därefter kommer BTA att bokas om till aktier. De nya aktierna beräknas tas upp till handel på First North under vecka 8, 2017.

G&W Fondkommission är finansiell rådgivare till SpiffX i samband med nyemissionen.

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation som SpiffXAB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 januari 2017 kl. 11:10 CET