SpiffX AB tecknar avtal med Leander Games

SpiffX har idag tecknat avtal med den ledande plattformsleverantören Leander Games om distribution av bolagets innovativa live-betting produkt Take5Live. SpiffX får genom integration med Leander Games distributionsplattform LeGa möjlighet till att flexibelt och snabbt sprida Take5Live till en mängd olika spelbolag och operatörer.

- Vi är mycket glada över att kunna introducera SpiffXs första konsumentapplikation i vårt erbjudande och att med det bredda vårt erbjudande till både befintliga kunder och nya samarbetspartners, säger Steven Matsell, Leander Gamings CEO, och fortsätter;

- Take5Live är en verkligt intressant produkt som lämpar sig mycket bra för kundsanskaffning och -konvertering.

Take5Live är den första produkten inom affärsområdet SpiffX Games och bygger på aktiviteter på SpiffXs underliggande marknadsplats. Det är en live-betting produkt för mobilen där konsumenter kan spela på att det t.ex. blir mål i en match inom fem minuter till ett förutbestämt odds. Det är ett nytt och engagerade spel för kunder och en ny intäktsström med potentiellt hög marginal för speloperatörer.

- Det är ett samarbete med stor potential som öppnas för oss genom Leander Games. Samtidigt är det ett erkännande av att vi är rätt ute med våra konsumentapplikationer som vilar på vår unika marknadsplats för handel med odds. Vi hoppas kunna rulla ut ett flertal produkter under det kommande året och ser ett mycket stort intresse för oss och för vår approach, säger SpiffXs VD Tobias Fagerlund.

Leander Games levererar lösningar till flera av spelmarknadens stora operatörer likt BetClic, 888.com och Betsson. För mer information se: http://www.leandergames.com/newsite/