SpiffX föreslår företrädesemission

SpiffX AB har idag kallat till extra bolagstämma på vilken styrelsen kommer att föreslå en emission om ca 12,7 MSEK med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Emissionen är garanterad upp till ca 70 % genom tecknings- och garantiåtaganden från bl.a. huvudägaren Camp Jarl AB, grundarna Martin Fransson och Daniel Svenson samt bolagets VD Tobias Fagerlund.

Emissionen i korthet:

• En befintlig aktie ger rätt att teckna 2 nya aktier till kursen 80 öre
  • Teckningstid: 9 januari – 25 januari
  • Teckningsåtaganden och garantier om ca 70% av emissionsbeloppet

Syftet med emissionen är att långsiktigt säkra bolagets finansiering och för att tillföra resurser till det intensiva försäljnings- och etableringsarbeta som SpiffX är mitt uppe i.

-      Vi är mitt uppe en mycket intensiv och spännande fas. Vårt hårda arbete under hösten har bidragit till att ett flertal operatörer visar stort intresse för att ta in våra produkter i sitt utbud av spelprodukter. Min bedömning är att arbetet kommer att lyckas och resultera i ett antal samarbetsavtal inom kort, vi räknar med att ingå ett antal operatörsavtal före nästa rapporttillfälle, säger SpiffXs VD Tobias Fagerlund och fortsätter:

-      Emissionen kommer att säkerställa att vi kan intensifiera våra ansträngningar att etablera oss och våra innovativa produkter på marknaden. Det är naturligtvis omöjligt att göra några säkra utfästelser men vi räknar med att den här kapitalanskaffningen kommer att räcka för att ta oss till ett positivt kassaflöde. Vi i ledningen och grundarkretsen har stor tilltro och höga förväntningar på bolagets framtid och kommer att ta ett stort och självklart ansvar i emissionen som vi också är med och garanterar en väsentlig del av.

De fullständiga villkoren för emissionen kommer att presenteras senast den 8 december 2016. Totalt emitteras maximalt 15 862 406 aktier att total likvid uppgår till maximalt 12,7 MSEK. Preliminär teckningsperiod kommer att vara mellan den 9 januari 2017 och den 25 januari 2017 med preliminär avstämningsdag den 4 januari 2017.