SpiffX skriver avtal med en av de största aktörerna i Afrika

SpiffX har träffat avtal om distribution av sina produkter med det sydafrikanska bolaget Intelligent Gaming (Pty) Ltd.

Intelligent Gaming (Pty) Ltd som driver Supabets, en av de största operatörerna i Afrika, är ett Sydafrikabaserat bolag med tusentals anställda, många affiliates och miljoner av betalande spelare över hela Afrika.

Avtalet med Supabets betyder att SpiffX kommer att få distribuera sina hybridspel till en väldig stor marknad. Hybridspelen passar den afrikanska marknaden mycket bra genom att de bl.a. ger spelaren möjligheter att satsa mindre belopp och få hög utdelning vid vinst.

”Samarbetet med Supabets är ett erkännande från en stor operatör av våra B2B produkter på en snabbt växande, högintressant marknad för sportbetting produkter. Avtalet ger oss också styrka i vårt fortsatta arbete att få ut våra B2B produkter till operatörer på spelmarknaden. Det kommer bli mycket spännande att få arbeta med Supabets”, säger Lennart Gillberg, VD och medgrundare av SpiffX.

Marc Plaxton-Harrison, direktör och styrelseledamot i Intelligent Gaming, säger;

”När vi såg produkten kände vi att den kommer att bli en vinnare och passa perfekt för våra operatörer i Afrika, speciellt Supabets. Supabets är en ledande pan-afrikansk bookmaker vilken är verksam på flera marknader med ett starkt fokus på fotboll. Intelligent Gaming har redan påbörjat integreringen mot Supabets. Vi tror att produkten verkligen kommer att attrahera nya spelare och vara ett mycket bra retentionverktyg mot existerande spelare som verkligen gillar fotboll. Supabets har varit pionjär med flera produkter på den afrikanska marknaden och fortsätter att vara det genom avtalet mellan Intelligent Gaming och SpiffX. Vi är förväntansfulla inför lanseringen och är övertygade om att resten av marknaden snart kommer att följa efter”

För mer information om Supabets vänligen besök: http://www.supabets.co.za

För ytterligare information se www.spiffx.se

Tillförordnad VD och styrelseledamot, Lennart Gillberg, 076-010 17 61, lennart@spiffx.com

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation som SpiffX AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:smarknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den den 29 augusti 2017. kl. 10:15 CET.