SpiffX träffar avtal med EVOKE Gaming

Evoke Gaming, med kända varumärken som Redbet, Bertil Bingo, Hey Poker, MamaMia Bingo, Vinnarrum och Whitebet kommer att kunna erbjuda sina kunder spel på SpiffXs optionsmarknad genom realtidsspel på olika sportevent.

- Vi är nu klara för att distribuera den första konsumentprodukten inom affärsområdet SpiffX Games. Den nya produkten bygger på aktiviteten på vår underliggande marknadsplats och är en live-betting produkt för mobilen där konsumenten kan spela på att det t.ex. blir mål i en match inom fem minuter till ett förutbestämt odds. Ett nytt och engagerande spel för kunden och en ny intäktsström med potentiellt hög marginal för Evoke Gaming. Det är fantastiskt roligt att de nu blir vår första samarbetspartner inom affärsområdet SpiffX Games, säger SpiffXs VD Tobias Fagerlund.

-   Det ska bli spännande att erbjuda våra kunder SpiffXs optionsmarknad på det här viset. Det är ett nyskapande nästa steg inom det mycket viktiga live-betting segmentet som vi tror mycket på och som vi kommer att marknadsföra i våra kanaler. Vi ser en bra potential för nykundsanskaffning, ”cross-selling” och bonusoptimeringar genom SpiffXs produkt, säger Fredrik Staël von Holstein, VD för Evoke Gaming i en kommentar.

Mer information; https://www.youtube.com/watch?v=SHUYxv7gqjU

SpiffX driver en handelsplattform med en unik optionsmarknad och en darkpool (orderböcker med dolda handelsvolymer) för handel i sportodds till marknadsledande pris via webbplatsen www.spiffx.com samt utvecklar och marknadsför konsumentinriktade spelapplikationer med hävstång. Den operativa verksamheten bedrivs i dotterbolaget SpiffX Malta Ltd med licens nr LGA/CL3/851/2012 utfärdad av Malta Gaming Authority den 26 april 2013.