SpiffX träffar strategiskt avtal om distribution i UK med Eclectic Media Network

Under helgen träffade SpiffX ett strategiskt avtal om distribution av sina Sport Random Games i Storbritannien. Avtalet innebär att SpiffX kommer att integrera sina konsumentapplikationer, Take5Live och SpiffX:s övriga Sport Random Games, på Eclectic Media Networks innovativa tekniska plattform.

-Avtalet med Eclectic öppnar inte bara upp distribution på och tillgång till den stora viktiga UK-marknaden, det ger oss också ett samarbete med en mycket professionell partner som också identifierat den enorma potentialen för kasinofierade sportspel, det segment vi på SpiffX kallar ”Sport Random Games”. Vi tror att det här är början på ett långvarit och lukrativt samarbete med Eclectic, säger Lennart Gillberg, medgrundare och försäljningsansvarig på SpiffX.

I en kommentar till avtalet säger David da Silva, CMO på Eclectic;

-Vår plattform för supporterengagemang adderar attraktiva second screen-upplevelse till sportsändningar och SpiffX:s spel passar utmärkt in vår portfölj. Kvalitén på SpiffX:s spel är suverän och vi ser fram emot att utveckla detta till ett långsiktigt strategiskt samarbete.

Det tekniska integrationsarbetet påbörjas omedelbart och den gemensamma målsättningen är att ha flera operatörer lanserade och i produktion på den redan under tredje kvartalet i år.

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation som SpiffX AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 maj 2017 kl. 08:30 CET

Om Electic Media Network:

Eclectic Media Network är ett innovationslett teknikutvecklingsföretag vars primära verksamhetsområde är underhållningssektorn. Det har en portfölj av mobil teknologi vilken sammanför supportrar och publik med mediaformat över hela världen. Eclectic Media Network är experter inom gaming och är innehavare av en spellicens i Storbritannien vilken ger dem rätt att erbjuda spel om pengar i regionen.