SpiffX utser Lennart Gillberg till VD

Styrelsen för SpiffX AB har utsett Lennart Gillberg till VD. Lennart som är medgrundare och styrelseledamot i bolaget har sedan augusti 2017 varit tillförordnad VD.

-Lennart har sedan han blev tillförordnad VD arbetat intensivt och engagerat i att få SpiffX att ta nästa steg i företagets utveckling. Han är rätt man att leda satsningen på och arbetet med att ta våra b2b-produkter och oss mot lönsamhet, säger Peter Liljestrand, styrelseordförande i SpiffX.

För ytterligare information se www.spiffx.se

Lennart Gillberg, tillförordnad VD och styrelseledamot

tel: 076-010 17 61, lennart@spiffx.com

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation som SpiffX AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:smarknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 februari 2018. kl. 08:29 CET.

SpiffX utvecklar och marknadsför konsumentinriktade spelapplikationer för mobila plattformar. Bolaget driver även en handelsplattform med en optionsmarknad och en darkpool (orderböcker med dolda handelsvolymer) för handel i sportodds till marknadsledande pris via webbplatsen www.spiffx.com. Den operativa verksamheten bedrivs i dotterbolaget SpiffX Malta Ltd med licens nr LGA/CL3/851/2012 utfärdad av Malta Gaming Authority den 26 april 2013.

SpiffX AB är marknadsnoterat på Nasdaq First North och G&W Fondkommission är bolagets certified advisor.