2014-01-17

Spiltan skänker privatekonomisk bok till lärare och elever

I dagarna får lärare i Sverige ett mail innehållande Per H Börjessons succébok ”Så här kan alla svenskar bli miljonärer” bifogad som en pdf.fil. Boken är såld i över 100 000 exemplar och är en av de mest populära privatekonomiska böckerna på marknaden.

Spiltan Fonder har tillsammans med Aktiespararna Kunskap, som är bokens förläggare, beslutat att skicka ut en gratis pdf-kopia av boken till lärare i Sverige och hoppas att de kan använda materialet i utbildningen och lära sina elever att bli duktigare på privatekonomi.

• Idén till att skicka ut boken som utbildningsmaterial till skolorna har fötts genom den positiva mailskörd jag fått under åren, från både unga och gamla, som tackat för alla goda råd och tips. Många har menat att de hade velat få den här lärdomen mycket tidigare i livet ”varför lärde ingen oss detta i skolan?” är en återkommande fråga, berättar Per H Börjesson.

För mer information kontakta:
Per H Börjesson
Ordförande i Spiltan Fonder
Tel: 0708-797 101

Spiltan Fonder AB är en oberoende och fristående fondförvaltare med omkring 70 000 andelsägare och med ett totalt förvaltat kapital på ca 8 miljarder kronor i sex framgångsrikt förvaltade fonder. Spiltan Fondergenom åren utsetts till ”Årets Fondbolag” och Spiltan Aktiefond Stabil till ”Årets Sverigefond” av nordens största privatekonomiska magasin Privata Affärer. Spiltan Räntefond Sverige har utsett till ”Årets lågriskfond”  tre år i rad av MoneyMate. Mer information på www.spiltanfonder.se