AIK Think Tank vinnare i Spinn 2013 för årets nyskapare

Årets Nyskapare
Guld: AIK Think Tank med ”Paint it Black” för AIK Fotboll

Att vara blixtsnabb och använda det som sker i omvärlden samtidigt som man skapar mycket nytt eget innehåll för att sätta fokus på sina egna budskap i kombination med stor flexibilitet gör att man lyckas med en helt omvärldsdriven kampanj. Årets Nyskapare är AIK Think Tank med bidraget ”Paint it Black”

Silver: Greenhill Relations  med ”Unionens digitala strejkvakter” för Unionen

Spinn arrangeras av branschföreningen PRECIS och är en tävling i effektiv svensk marknads-PR. Med marknads-PR avses marknadskommunikation i icke-köpta (publicitet, seminarier, internet, ambassadörer etc) och egna kanaler (webb, e-mail, nyhets- brev, föreläsningar etc) som har som syfte att driva försäljning. Målet med Spinn är att öka kännedom och kunskap om marknads-PR hos företagsledare, marknadschefer och andra beslutsfattare. Tävlingen är även ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Långsiktigt ska tävlingen bidra till att öka andelen icke-köpta kanaler i marknadsmixen.

För mer information besök spinn.nu eller kontakta Kaj Flick, info@precis.se, 070-6740165