Cohn & Wolfe tar hem guld i Årets konsumentkampanj i Spinn 2016

ÅRETS KONSUMENTKAMPANJ
Guld: Cohn & Wolfe med ”The Swedish Number” för Svenska Turistföreningen

Om det nu är så att Sverige ska marknadsföra sig om ett öppet och transparent land till världens resekonsumenter? Vem ska då vara Sveriges kommunikationsavdelning om inte konsumenterna själva? Det var inte alls givet att den djärva kampanjen skulle lyckas, men som den levererade.

Silver: Wenderfalck med ”All I Want For Christmas Is A Goat” för ActionAid
Silver: Masscreation med ”Children's Climate Conference” för Telge Energi

Årets konsumentkampanj ska genom PR i egna och icke-köpta kanaler ha marknadsfört ett varumärke, en produkt eller en tjänst mot konsumenter på ett kreativt, effektivt och relevant sätt.