Cohn & Wolfe vinner guld för Årets bästa PR-kampanj i Spinn 2016

Årets bästa PR-kampanj
Guld: Cohn & Wolfe med ”The Swedish Number” för Svenska Turistföreningen

Juryns motevering

Idén var så stark att influerare som Stefan Lövfen och Barack Obama gladeligen hjälpte till att göra kampanjen känd för den globala publiken. Kampanjen är lika briljant som enkel och består egentligen bara av en sak. Ett telefonnummer. Till Sverige.

Silver: Edelman Deportivo med ”Give a Beep” för Hövding

I Spinn tävlar många fantastiska PR-kampanjer, men bara en kan vara bäst. Årets bästa kampanj står i en egen klass vad gäller kreativitet. Kampanjen använder sig av, eller skapar, nya kanaler – alternativt använder mer traditionella kanaler på ett banbrytande sätt. Eftersom det är årets bästa kampanj är den stilbildande och inspirerande under år framöver.