Cohn & Wolfe vinner guld i kategorin Årets Content Marketing i Spinn 2016

Årets Content Marketing

Guld: Cohn & Wolfe med ”The Swedish Number” för Svenska Turistföreningen

Det briljanta med vinnaren i Årets Content Marketing är ingen lyxdesignad kundtidning eller fräck tv-serie. Nej, det briljanta med vinnaren i Årets Content Marketing är att varken kund eller byrå producerade något content alls. Däremot ordnade man en arena där kampanjens målgrupper själva skapade sitt content genom samtal mellan Sverige och resten av världen.

Silver: Post med ”Pensionärsknattarna” för AIK Fotboll
Silver: Volontaire med ”Therese testar teknik” för Teknikföretagen

Årets Content Marketing premierar kommunikation där företagets egna kanaler samt partners kanaler har använts på ett kreativt, nyskapande och effektivt sätt för att uppnå företagets kommunikations- och affärsmål.