Deportivo vinnare i Spinn 2013 för årets experiential marketingkampanj

Årets Experiential marketingkampanj
Guld: Deportivo med ”Sweat for water” för UNICEF och Gothia Cup

Med ett mycket kreativt sätt att belysa en angelägen fråga som varit aktuell i alla tider tog man till vara en befintlig mötesplats som bland annat genom sin internationella prägling lyckades ge extremt stor spridning åt kampanjen. Årets Experiential marketingkampanj är ”Sweat for water” av Deportivo

Silver: Rippler med ”För en mänskligare stad” för Stockholms Stadsmission

Spinn arrangeras av branschföreningen PRECIS och är en tävling i effektiv svensk marknads-PR. Med marknads-PR avses marknadskommunikation i icke-köpta (publicitet, seminarier, internet, ambassadörer etc) och egna kanaler (webb, e-mail, nyhets- brev, föreläsningar etc) som har som syfte att driva försäljning. Målet med Spinn är att öka kännedom och kunskap om marknads-PR hos företagsledare, marknadschefer och andra beslutsfattare. Tävlingen är även ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Långsiktigt ska tävlingen bidra till att öka andelen icke-köpta kanaler i marknadsmixen.

För mer information besök spinn.nu eller kontakta Kaj Flick, info@precis.se, 070-6740165